Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Értékvizsgálatok, életstílus-tipológiák

A marketingben hagyományosan használt demográfiai alapú szegmentációk nagyon sok piac esetén használhatatlanok. Ugyan például a bankszektor egész jól elboldogul viszonylag egyszerű, pusztán szociodemográfiai jellemzők – életkor, aktivitás és jövedelem – alapján végzett szegmentációval is, hiszen a tényleges és potenciális ügyfelek számlaforgalmát, befektetési vagy hiteligényét elég pontosan prognosztizálni lehet pusztán az alapján, hogy még pályakezdés előtt álló fiatalokról, már aktív, de még gyermektelen felnőttekről, gyermeket nevelő középkorúakról, még aktív, de már gyermek nélküli háztartásban élőkről vagy nyugdíjasokról van szó, a söripar vagy a gumiabroncs-értékesítés például semmit nem tud kezdeni ilyen és hasonló fogyasztói tipológiákkal, mivel ezeken a piacokon a fogyasztói magatartásnak nem jó előrejelzői a szociodemográfiai háttérváltozók (fiatalok, középkorúak vagy idősek egyaránt szerethetik vagy nem szerethetik a sört). Még a példának hozott pénzügypiacon is korlátozott azonban a demográfiai szegmentáció felhasználása, hiszen míg a termékhasználat vagy az értékesítési potenciál becslésénél jól alkalmazhatók, például a márkaválasztás vagy a reklámokra és direktmarketing-megkeresésekre adott reakciók megmagyarázásában elkerülhetetlenül csődöt mondanak.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave