Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Online kutatási panelek

Egy reprezentatív online kutatáshoz elengedhetetlen egy online panel, ún. netpanel használata. Tudni kell azonban, hogy a panelek minőségét, használhatóságát nem elsősorban a regisztrált paneltagok száma határozza meg, hanem az, hogy vehető-e belőle megfelelő nagyságú minta minden fontos alapsokasági célcsoportra. Ugyancsak fontos kritérium, hogy az online kutatási paneleken nem szabad direkt marketing tevékenységet folytatni, a marketingkampányok ugyanis torzíthatják a kérdésekre adott válaszokat. E kritériumok teljesítéséhez a panelépítő cégnek egyrészt biztosítania kell, hogy a tagok gyűjtése minél több mintavételi ponton, honlapon történjen, és az online toborzást kiegészítse offline toborzási módszerekkel is. Az online kutatások alapvetően úgynevezett access – nem reprezentatív – paneleken zajlanak, de longitudinális és néha tracking vizsgálatokat folytonos panelen is készíthetnek a kutatók. A Manolopoulos és Milsom1 által megkülönböztetett paneltípusok alapvetően a demográfiai összetételükben és a panelépítés céljában különböznek egymástól.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave