Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Páros mélyinterjú, háromszög (triád) mélyinterjú

A mélyinterjúk előnye, hogy elmélyedhetünk egy-egy személy egyéni gondolkodásában, szokásait, történeteit, élményeit részletesen feltárhatjuk. Ugyanakkor a megismerést korlátozza, hogy a kérdezett azáltal, hogy egyedül van a kérdezővel – legyen az akármennyire is profi, barátságos, elfogadó, és teremtsen bármennyire is jó hangulatot – a két személy között mindenképpen egyfajta feszültség alakul ki az interjú során. A felnőttek esetében ez a feszültség általában gyorsan elmúlik, vagy éppen segíti az interjút, gyerekek és tizenévesek esetében viszont gyakran áthághatatlan akadályt jelent. Ideális esetben egy hasonló korú interjúkészítőre lenne szükség, a gyerekek vizsgálatakor viszont ez megoldhatatlan. A gyerekek szorongását azáltal oldjuk fel, hogy saját kortárscsoportjából többen vesznek részt az interjún. A személyek száma nem korlátozza különösképpen az interjúban elérhető mélységet, viszont a társ vagy társak jelenléte megerősítést és segítséget jelent a válaszadó számára, ami jelentősen emeli az interjú színvonalát.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave