Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


A csomagolástesztek

Egy adott termék csomagolását több célból is tesztelhetjük: a funkcionalitása és/vagy az általa közvetített üzenet is lehet a vizsgálat középpontjában. Ha a funkcionális szempontok kerülnek előtérbe, akkor a márkázottság kevésbé fontos lehet. Ilyenkor magára a termékhasználat körülményeire kell fókuszálnunk, elsősorban a használat körülményeire helyezzük a hangsúlyt, például mennyire védi a terméket, mennyire könnyen kezelhető, mennyire egyszerűen lehet kinyitni vagy kiönteni a benne lévő terméket, vissza lehet-e zárni, mennyire segít abban, hogy a termék aromája tartósan megmaradjon, stb. Végezhetünk terméktesztet, ahol a termékteszt központi eleme a csomagolás használhatósága, akár márkázatlanul. Fontos, hogy mindig legyen viszonyítási pontunk, akár a korábbi csomagolás, ha ennek teljesítményét szeretnénk meghaladni vagy egy versenytárs termék csomagolása, ha fogyasztókat akarunk hódítani a versenytárstól.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave