Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Médiakutatás

A piackutatásban a média vizsgálata sok szempontból hasonló bármely más területével, más oldalról viszont különleges szerepe van. Hasonló, hiszen kevés speciális eszköze van, jórészt ugyanazokat a kutatási módszereket, eljárásokat használja, mint az egyéb piackutatások. Mégis van egy számottevő eltérés a többi területtel szemben. Ez pedig a kutatások célja. Ennek megértésére érdemes végiggondolni, hogy a legtöbb gyártó, szolgáltató abból él, hogy a piaci szereplők fizetnek a legyártott termékért vagy a kínált szolgáltatásért. A médiatermékek többsége viszont nemcsak annak közönsége számára kerül értékesítésre, sőt sok esetben a végfelhasználók nem is fizetnek azokért. Az ingyenesen elérhető tévéadások, rádiócsatornák, az ingyenes lapok, a legtöbb internetes médium a fogyasztóitól nem részesül közvetlen bevételből. A médiatulajdonosok esetében óriási jelentősége van a hirdetésekből származó bevételeknek. (Ugyanakkor megjegyzendő, hogy a 2008-as válság óta jelentősen csökkent a reklámköltés volumene, így nagyobb szerepet kap a fogyasztóktól beszedett, illetve potenciálisan beszedhető bevétel mennyisége.)

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave