Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Elégedettség és lojalitás indexek

Index, egységes mutatószám: az a szerepe, hogy egyetlen szám formájában foglalja össze az ügyfelek elégedettségét. Az indexek értékének terjedelme, számítása és a számításának alapjául szolgáló kérdések módszerenként változnak, viszont abban hasonlítanak, hogy egyetlen számba sűrítve fejezik ki az ügyfelek elégedettségét vagy lojalitását. A mutatószám kialakításakor fontos szempont, hogy az index egyszerű és világos, valamint könnyen érthető legyen, hogy tudjuk, milyen kérdésekből számolták ki. Fontos elvárás, hogy a mutatószám stabil legyen, vagyis ne változzon mérésről mérésre, ugyanakkor a tényleges elégedettség változását az index elmozdulása hamar megmutassa. A kutatócégek általában megadnak kategóriákat, amelyeken belül az indexet értelmezni tudjuk. Ezek a kategóriák segítenek megérteni, hogy a kapott érték milyen szintű ügyfélelégedettséget jelent. Az index értelmezése azonban ennél sokrétűbb, például lehetőséget adhat számunkra más indexekkel való összehasonlításra. A kutatócégek általában kétféle összehasonlítást végeznek a kapott indexekkel:

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave