Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota

Kommunikációmenedzsment a vállalati értékteremtésben


LAN kialakítása kutatóintézetnél

A 90-es években teljes körű reorganizációt hajtottak végre az egyik ipari kutatóintézetnél. A reorganizáció előtt, bár az intézet szakterülete az elektronikai iparhoz tartozott, nem volt számítógépes hálózat. Ennek megfelelően az internet elérése is esetleges volt a kutatók, fejlesztők számára. Az intézet főként fejlesztési tevékenységének megfelelően, nem volt szükség komplex termelésirányítási rendszer bevezetésére. A LAN-hálózat első fázisában az óriási raktárkészlet és az ún. fellelt anyagok raktári nyilvántartásba vétele volt az elsődleges cél. Kezdetben a belső LAN-hoz az oktatási célú terminálokon kívül csak néhány terminál csatlakozott. Az alkatrész-adatbázis struktúrájának összeállítását követően megkezdődött a központi, valamint a szakterületi raktárak állományának felmérése is. Ezzel párhuzamosan történt meg az egyes laboratóriumok, valamint a kutatókfejlesztők által kivételezett, eredeti csomagolásban levő, nagy mennyiségű alkatrészek számbavétele. Természetesen a munka jelentős személyi ellenállásba ütközött, elsősorban a rend és átláthatóság, számonkérhetőség lehetősége zavarta az addig szinte korlátok nélkül működő fejlesztőket. Az ún. „fellelt” alkatrészek értéke több mint 30 millió Ft volt. Ezzel egyidejűleg a hálózat kiépítése is megtörtént, ami lehetővé tette nemcsak a központi raktár anyagainak elérését, hanem az addig raktáron kívül raktározott laborés személyi készletek elérését is. A reorganizáció kapcsán a létrehozott Információ Központ irányította a kutatóintézet számítógépes fejlesztéseit, az azzal kapcsolatos szolgáltatásokat és felelős volt a szolgáltatások minőségéért, a szoftverrendelésekért is. A rendszer teljes kiépítésekor a LAN-hálózat biztosította a különböző adatbázisok, hálózati tervező szoftverek, az internet és már az Intézet ügyvitelével kapcsolatos szolgáltatások elérését. Az adatbázis és bizonyos szolgáltatások személyre szabott jogosultsági szinteket tartalmazó jelszóval voltak csak elérhetők. Az intézet speciális védelmet igénylő területei a hálózattól független zárt rendszerben működtek.

Kommunikációmenedzsment a vállalati értékteremtésben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 017 5

A sikeres vállalatok mindegyike kiemelkedik abban, ahogyan tagjai a kommunikáció széles eszközrendszerét alkalmazzák. Ez az elgondolkodtató, sok gyakorlati példával kiegészített, átfogó mű biztos kézzel nyújt - akár azonnal alkalmazható - segítséget azok számára, akik a vállalati és egyéni eredményesség növelésére törekednek. Úgy vélem, ennek a könyvnek köszönhetően a közeljövőben sokszor örülhetünk majd azoknak a hazai és nemzetközi sikereknek, melyek a kommunikáció szerepének jobb megértéséből és hatékony vállalati alkalmazásából erednek majd.

dr. Kántor Sándor stratégiai kommunikáció és vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes

ELME Ipari Csoport Zrt.

A vállalatok egyik legnagyobb büszkesége a jól működő kommunikáció. Kincs, amit - megléte esetén - azonban nemcsak védeni, hanem (újra)tervezni, (újra)gondolni, és folyamatosan finomítani kell. Akinek ez eddig nem volt evidencia, e könyv elolvasását követően azzá válik. E szintetizáló, elemző kérdéseket felvető, több dimenzióban otthonosan mozgó munka remek lehetőséget biztosít arra, hogy a szakmabeli átgondolja, milyen is a munkáltató társaság kommunikációja, min lehet saját eszközeivel javítania, a laikus érdeklődő pedig egy új világba tekinthet be, mely vállalati értékteremtésről, a közös kultúra kialakításáról, az átgondolt, komplex kommunikációs folyamatokról szól. És mindez az elmélet-gyakorlat-esettanulmányok hármasának - kiváló arányérzékkel történő - bemutatásával: a klasszikus 4-4-2-es felállásban történik (10 fejezet 3 tematikus egységbe rendezve). VILÁGBAJNOK!

Dr. Németh Tamás főosztályvezető,Groupama Garancia Biztosító Zrt.

Mára a vállalati kommunikáció mint versenyelőnyt biztosító tényező és értékvezérelt vezetői tevékenység felsorakozott a cég piaci értékét növelő, hagyományosan elfogadott tényezők, azaz a versenyképesség, az innovációkészség és a nyereségesség mellé. A szemléletes példákkal alátámasztó mű azt az üzenetet közvetíti, hogy a vállalat a menedzsment, a szociálpszichológia és az információs technológia alapjaira összehangoltan építve juthat e versenyelőny és értéknövelés birtokába. A könyvet haszonnal forgathatja a menedzsment és a kommunikáció területén tevékenykedő vállalati szakember éppúgy, mint az oktatásban és a kutatásban dolgozók.

Vass Réka vállalati kapcsolatok vezető, British American Tobacco Hungary

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-kommunikaciomenedzsment-a-vallalati-ertekteremtesben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave