Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota

Kommunikációmenedzsment a vállalati értékteremtésben


A befektetői kapcsolatok (IR)

Az extern kommunikációnak az egyik fő feladata, hogy hosszú távon több különböző célcsoportnál pozitív képet építsen ki és ápoljon a vállalatról. Az IR egy szűkebb körrel, a pénzügyi nyilvánosság (Financial Community) speciális csoportjaival ápolja a kapcsolatokat, ilyen értelmezésben a PR speciális területének tekinthető, találkozunk is vállalati pénzügyi PR elnevezéssel is. A gyakorlatban a PR és az IR kiegészítik egymást a kommunikáció területén. Az IR stratégiailag tervezett, céltudatos kommunikációs kapcsolatépítés és -ápolás a tőzsdeorientált vállalat és a pénzügyi nyilvánosság között (Porák–Achleitner 2006: 259). Összeköti a vállalatot a tőkepiaccal, amelynek átlátható és minél teljesebb körű pénzügyi információkra van szüksége ahhoz, hogy torzításoktól mentesen legyen képes értékelni a vállalat tényleges teljesítményét. A vállalat tőkepiaci értékelése meghatározza a vállalat stratégiai és pénzügyi lehetőségeit. Minél szélesebb körű az információ a vállalatról, annál kisebb az értékelés kockázata, és annál nagyobb a befektető bizalma a részvények megvásárlásáról hozott döntésekor. A tőzsdei vállalatnak tehát érdeke, hogy intenzív kapcsolatban legyen a valós és potenciális befektetőkkel, nyíltan és átláthatóan bocsássa rendelkezésre pénzügyi információit. Mindezt azonban úgy kell tennie, hogy ne tárjon fel vállalati titkokat. A tőkepiaci, pénzügyi elemzők és magán-, illetve intézményi befektetők az utóbbi években, mondhatjuk, a pénzügyi és átfogó vállalati információk „rendszeres fogyasztóivá” váltak. Nagy figyelmet tanúsítanak a vállalat pénzügyi kommunikációja iránt továbbá a nyugdíjpénztárak, a kockázati tőkealap-kezelők, a pénzügyi, üzleti tanácsadó cégek is.

Kommunikációmenedzsment a vállalati értékteremtésben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 017 5

A sikeres vállalatok mindegyike kiemelkedik abban, ahogyan tagjai a kommunikáció széles eszközrendszerét alkalmazzák. Ez az elgondolkodtató, sok gyakorlati példával kiegészített, átfogó mű biztos kézzel nyújt - akár azonnal alkalmazható - segítséget azok számára, akik a vállalati és egyéni eredményesség növelésére törekednek. Úgy vélem, ennek a könyvnek köszönhetően a közeljövőben sokszor örülhetünk majd azoknak a hazai és nemzetközi sikereknek, melyek a kommunikáció szerepének jobb megértéséből és hatékony vállalati alkalmazásából erednek majd.

dr. Kántor Sándor stratégiai kommunikáció és vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes

ELME Ipari Csoport Zrt.

A vállalatok egyik legnagyobb büszkesége a jól működő kommunikáció. Kincs, amit - megléte esetén - azonban nemcsak védeni, hanem (újra)tervezni, (újra)gondolni, és folyamatosan finomítani kell. Akinek ez eddig nem volt evidencia, e könyv elolvasását követően azzá válik. E szintetizáló, elemző kérdéseket felvető, több dimenzióban otthonosan mozgó munka remek lehetőséget biztosít arra, hogy a szakmabeli átgondolja, milyen is a munkáltató társaság kommunikációja, min lehet saját eszközeivel javítania, a laikus érdeklődő pedig egy új világba tekinthet be, mely vállalati értékteremtésről, a közös kultúra kialakításáról, az átgondolt, komplex kommunikációs folyamatokról szól. És mindez az elmélet-gyakorlat-esettanulmányok hármasának - kiváló arányérzékkel történő - bemutatásával: a klasszikus 4-4-2-es felállásban történik (10 fejezet 3 tematikus egységbe rendezve). VILÁGBAJNOK!

Dr. Németh Tamás főosztályvezető,Groupama Garancia Biztosító Zrt.

Mára a vállalati kommunikáció mint versenyelőnyt biztosító tényező és értékvezérelt vezetői tevékenység felsorakozott a cég piaci értékét növelő, hagyományosan elfogadott tényezők, azaz a versenyképesség, az innovációkészség és a nyereségesség mellé. A szemléletes példákkal alátámasztó mű azt az üzenetet közvetíti, hogy a vállalat a menedzsment, a szociálpszichológia és az információs technológia alapjaira összehangoltan építve juthat e versenyelőny és értéknövelés birtokába. A könyvet haszonnal forgathatja a menedzsment és a kommunikáció területén tevékenykedő vállalati szakember éppúgy, mint az oktatásban és a kutatásban dolgozók.

Vass Réka vállalati kapcsolatok vezető, British American Tobacco Hungary

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-kommunikaciomenedzsment-a-vallalati-ertekteremtesben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave