Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet

Kínálatmenedzsment


ALDI

 
Cégfilozófia: A lényegre összpontosítunk
 
Feladatunknak tekintjük, hogy csak olyan termékeket kínáljunk, amelyek a lehető legnagyobb előnyt jelentik a fogyasztók számára. Ezért kötelességünknek érezzük, hogy kiváló minőségű termékeket értékesítsünk, folyamatosan alacsony áron. Ha lehetőségünk adódik az ár csökkentésére, akkor mi meg is tesszük ezt. E célok elérésében az segít bennünket, hogy mindig a lényegre koncentrálunk:
  • Optimalizált választék
    Körülbelül 960 féle, a mindennapokhoz szükséges terméket forgalmazunk állandó kínálatunk keretében, és mindemellett heti 2 alkalommal mindig más akciós termékeket kínálunk kedvező áron, többnyire a nem élelmiszer területről. A gyors áruforgás folyamatosan megújuló ajánlatokat garantál.
  • Kompromisszumokat nem ismerő minőségfilozófia
    Árukészletünk magas minőségét a folyamatos belső minőségellenőrzések és az élelmiszerlaborokban folytatott rendszeres vizsgálatok garantálják. Magas minőségi elvárásaink szállítóink alapos kiválasztásán keresztül is megmutatkoznak.
  • Átgondolt értékesítési rendszer
    Árukészletünk elrendezése jól áttekinthető és minden üzletünkben egyforma. Ily módon alacsonyan tarthatjuk költségeinket és vevőink is könnyedén megtalálhatják a keresett termékeket – függetlenül attól, hogy melyik üzletünkben történik a vásárlás.
  • Felelősségteljes vezetés
    Decentralizált struktúrájú szervezetünkben a felelősség jelentős mértékben megosztásra kerül. Az átlátható hierarchia nálunk alapelv. Vezetőségünket kiemelkedő felelősségtudat és gyors döntések jellemzik.
 
Márkás termékek helyett kiváló minőségű saját termékek
Függetlenségünk megőrzése érdekében nem márkás termékeket értékesítünk, hanem következetesen a saját márkák kiépítésére helyezzük a hangsúlyt. Az olyan márkák, mint például a Milfina a tejtermékeknél, a Sweet Valley a gyümölcsleveknél és nektároknál, az Almare Seafood a halaknál és a tenger gyümölcseinél, a Lomee a delikátesz, ketchup, mustár és majonéz termékeknél, az Ombia Cometics a kozmetikai termékeknél, az Alio a takarító- és tisztítószereknél, a Tandil a mosogatószereknél, a Morana a papírárunál, az Aranykalász a lisztnél és búzadaránál, és a Császár a tésztaféléknél egyet jelentenek a verhetetlen árú és egyben kiváló minőségű termékekkel. A mindennapi slágerek nem illenek bele az ALDI-koncepcióba. Ehelyett inkább arra törekszünk, hogy tartósan alacsony árak mellett nagyszámú elégedett törzsvásárlót szerezzünk magunknak.
Saját márkás termékeink jobb minőségirányítást és ellenőrzést tesznek lehetővé, valamint kedvező áron tudjuk kínálni őket vásárlóinknak.
Legfontosabb célkitűzésünk, hogy folyamatosan kiváló minőséget nyújtsunk kedvező áron. Így válhatunk vásárlóink megbízható partnerévé.
 
Magas minőség, alacsony áron
Az ALDI név az elmúlt évtizedek során meghatározó fogalommá vált. Tartósan magas minőséget jelent folyamatosan alacsony áron. Saját ár- és készletpolitikánk lehetővé teszi, hogy kedvező áron kínáljunk kiváló minőségű élelmiszereket és egyéb fogyasztási cikkeket. Ez sikerünk alapja, amelyben bízhatnak vásárlóink.
 

Kínálatmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 880 4

A 21. század globalizált gazdaságát mindenütt, így Magyarországon is a piacon lévő vállalatok éles versenye jellemzi. Így van ez nálunk, az autóiparban is. A vállalatok elsősorban kínálatukkal versenyeznek egymással. A neves szerzők által megírt Kínálatmenedzsment című könyv gyakorlati szempontból is helyesen fókuszál a kínált termékek minőségére, a kapcsolódó szolgáltatásokra, az árakra és a termékek, illetve a kínálattevők imázsára. A könyv áttekinti a kínálat menedzselésének minden részletét - úgy, olyan stílusban, hogy az a gyakorlatban dolgozók számára is érthető, érdekes és tanulságos olvasmány lehet. Úgy gondolom, hogy ezt a könyvet nemcsak a marketing és az értékesítés területén dolgozóknak, hanem a vállalati menedzserek széles körének, még a termékfejlesztésben dolgozó fejlesztőmérnököknek és formatervezőknek is nyugodt szívvel ajánlhatom.

Eppel János

a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója

Rekettye Gábor ugyanennél a kiadónál megjelent két korábbi sikeres műve - az Értékteremtés a marketingben, illetve Az ár a marketingben - külön tárgyalja a termékeknek és az áraknak a marketingben betöltött szerepét. A Hetesi Erzsébettel együtt írt Kínálatmenedzsment című könyv hiánypótló mű, mert a termék és az ár mellett a kínálat minden részletét górcső alá veszi, és kialakításának és piacra vitelének folyamatát interdiszciplinárisan kezelve mutatja be azt, hogy mely tényezők - legyenek ezek funkcionálisak, emocionálisak, vagy szimbolikusak - teszik a cégek kínálatát a globalizáció körülményei között is versenyképessé. A valós példákkal illusztrált mű élvezetes és könnyen érthető olvasmány is. Ajánlom a könyvet mindazon szakembereknek és diákoknak, akik már túl vannak az üzleti tudomány és a gyakorlat első megpróbáltatásain, s akik sikeresen szeretnék megoldani az elébük tornyosuló értékesítési problémákat.

Berács József

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-hetesi-kinalatmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave