Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet

Kínálatmenedzsment


A termékcsaládok menedzselése

A korábbi fejezetekben már vázoltuk, hogy a kínálatmenedzsmentnek három szintje van: a kínált termékek és termékcsaládok, illetve a kínálat egészének a szintje. A gyakorlat áttekintése azt igazolja, hogy ezek között kiemelt szerepe van – főleg a termelő és szolgáltató szervezeteknél – a termékcsaládnak. Nagyon ritka ugyanis az olyan vállalat, amelyik egy-egy termékkategórián belül csak egy terméket gyárt és forgalmaz: legtöbbjük – jóllehet tevékenységét ebben a kategóriában általában egy termék kifejlesztésével kezdte meg – a terméket differenciálta, annak tulajdonságait, a funkciót, formáját a különböző vevőcsoportok igényeihez alakította, azaz megteremtette a maga termékcsaládját. Vannak olyan vállalatok, amelyeknél a termékcsalád viszonylag önálló, egymással csak kevés kapcsolatot felmutató, külön márkával ellátott, tehát önálló marketinget igénylő termékekből áll – de még ebben az esetben is szükség van az ugyanabba a termékkategóriába tartozó termékek közötti koordinációra. A legtöbb vállalatnál azonban az ugyanabba a termékcsaládba tartozó termékeknél nagyon sok minden közös: pl. a márkanév, a disztribúciós csatorna, a promóciós tevékenység. A vállalaton belül pedig a fejlesztés, a gyártás, közös alkatrészek használata stb. Úgy is lehet fogalmazni, hogy az idők során a vállalatok olyan alapkompetenciát fejlesztettek ki magukban, amellyel az adott termékcsalád piacát tudják kiszolgálni. Ez az az alapkompetencia, amelyre építve lehet azután a további fejlesztéseket (termék- és piacfejlesztés) alapozni.

Kínálatmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 880 4

A 21. század globalizált gazdaságát mindenütt, így Magyarországon is a piacon lévő vállalatok éles versenye jellemzi. Így van ez nálunk, az autóiparban is. A vállalatok elsősorban kínálatukkal versenyeznek egymással. A neves szerzők által megírt Kínálatmenedzsment című könyv gyakorlati szempontból is helyesen fókuszál a kínált termékek minőségére, a kapcsolódó szolgáltatásokra, az árakra és a termékek, illetve a kínálattevők imázsára. A könyv áttekinti a kínálat menedzselésének minden részletét - úgy, olyan stílusban, hogy az a gyakorlatban dolgozók számára is érthető, érdekes és tanulságos olvasmány lehet. Úgy gondolom, hogy ezt a könyvet nemcsak a marketing és az értékesítés területén dolgozóknak, hanem a vállalati menedzserek széles körének, még a termékfejlesztésben dolgozó fejlesztőmérnököknek és formatervezőknek is nyugodt szívvel ajánlhatom.

Eppel János

a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója

Rekettye Gábor ugyanennél a kiadónál megjelent két korábbi sikeres műve - az Értékteremtés a marketingben, illetve Az ár a marketingben - külön tárgyalja a termékeknek és az áraknak a marketingben betöltött szerepét. A Hetesi Erzsébettel együtt írt Kínálatmenedzsment című könyv hiánypótló mű, mert a termék és az ár mellett a kínálat minden részletét górcső alá veszi, és kialakításának és piacra vitelének folyamatát interdiszciplinárisan kezelve mutatja be azt, hogy mely tényezők - legyenek ezek funkcionálisak, emocionálisak, vagy szimbolikusak - teszik a cégek kínálatát a globalizáció körülményei között is versenyképessé. A valós példákkal illusztrált mű élvezetes és könnyen érthető olvasmány is. Ajánlom a könyvet mindazon szakembereknek és diákoknak, akik már túl vannak az üzleti tudomány és a gyakorlat első megpróbáltatásain, s akik sikeresen szeretnék megoldani az elébük tornyosuló értékesítési problémákat.

Berács József

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-hetesi-kinalatmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave