Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


A kultúramarketing környezetének szereplői és hatóerői

A kultúramarketing fő funkciója, hogy a maga sajátos eszközeivel elősegítse a kulturális termékek és közönségeik között a hatékony kapcsolatok kiépítését. Ez egyik oldalon a közönség elégedettségének megteremtését, a kulturális élmény kialakítását, másik oldalon az intézmény egy adott kulturális termékhez fűződő céljainak az elérését jelenti. A marketingért felelős szakemberek ezt a komplex, értékalkotó feladatot nem önmaguk végzik, hanem együttműködésben a kulturális intézmény sok más egységével és külső partnereivel. Ezek az értékalkotó hálózatok azonban nem egy légüres térben, hanem egy olyan közegben szerveződnek, ahol ott vannak az alternatív kínálatot nyújtó konkurensek, és amelyek mind beágyazódnak a kulturális intézmények számára hol lehetőséget, hol veszélyt jelentő tágabb társadalmi-gazdasági környezetbe. Ezt a sokszereplős, soktényezős, dinamikus rendszert nevezzük marketingkörnyezetnek.

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave