Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


A fogyasztói élmény jellemzői

Az élménymarketing alapvető tétele, hogy a vevőérték nemcsak a fogyasztás tárgyában – a termékekben és a szolgáltatásokban –, hanem a fogyasztás élményében is rejlik. Ez a megfoghatatlan, szubjektív jelenség mára a marketing egyik központi kategóriájává vált. Ma mindenki – sokszor teljesen indokolatlanul – élményt ígér, élményígéretet ad el potenciális vevőinek az extra értékesítés reményében. Következésképpen az élmény fogalma a marketingkommunikációban a felsőfok sztereotip kifejezésévé vált, ezért nem csoda, hogy az utóbbi években kissé megkopott, inflálódott (Tarssanen–Kylänen, 2009). Ahogy azt fentebb láttuk, az élményfogalom elterjedt használata ellenére nincs olyan egyértelmű, elfogadott definíció, amely alapján az élménnyel kapcsolatos állítások igazságtartalmát mérlegelhetnénk. Az élmény részletesebb – jellemzőinek, dimenzióinak, típusainak – vizsgálatával azonban könnyebben megítélhetjük, hogy valójában élményt nyújt-e a szolgáltatás vagy egyszerűen csak jó volt.

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave