Gelei Andrea, Dobos Imre, Bódi-Schubert Anikó

Üzleti kapcsolatok kutatása


A diadikus adatelemzés alapfogalmai

A diadikus adatelemzés ismertetése során elsőként annak első lépéseit és az ehhez kapcsolódó alapfogalmakat tárgyaljuk. A diadikus adatelemzés olyan sajátos statisztikai elemzési módszer, melynek alapegysége két, egymással valamilyen kapcsolatban álló adatszolgáltató (pl. személy vagy szervezet) között meglévő kapcsolat, illetve az abban megfigyelhető jelenségek. A társadalomtudomány, benne az üzleti tudományok számos olyan problémát vetnek fel, melyek kétoldalú kapcsolatokban kialakuló és értelmezhető jelenségek vizsgálatát teszik szükségessé, de magát a módszertant – mint említettük – a pszichológia kutatói fejlesztették ki (Ickes–Duck, 2000). Klasszikus példái az ilyen alkalmazásnak a házastársak között, vagy akár az orvos–páciens kapcsolatban kialakuló bizalom, elkötelezettség szintje, azok befolyásoló tényezői. Az előbbi példákban a párok rendezettek, azaz aszimmetrikus viszonyban állnak egymással. Ezeket a diádokat nevezzük nem megkülönböztethetőeknek, azaz nem felcserélhetőeknek. Azonban lehetnek olyan diadikus kapcsolatok is, ahol a párt alkotó szereplők tökéletesesen szimmetrikus helyzetben vannak, vagyis semmilyen alá-fölé rendeltségi viszony nem állapítható meg közöttük. Erre példa lehet egy ikrekkel végzett vizsgálat, de a mi vizsgálataink is ebbe a körbe tartoznak, amikor nem tudunk/akarunk a vállalati szakemberek között különbséget tenni. Ez lesz a továbbiakban a felcserélhető eset.

Üzleti kapcsolatok kutatása

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 004 5

Gelei Andrea, Dobos Imre és Bódi-Schubert Anikó könyve az Üzleti kapcsolatok kutatása címet viseli ugyan, azonban a szerzők a fontos és előremutató módszertani sajátosságok mély és alapos elemzése mellett meghatározó jelentőségű stratégiai és elméleti kérdéseket is tárgyalnak. A kötetben bemutatott új módszertani megközelítések alapvető hasznossága abban rejlik, hogy könnyebben hozzáférhetővé, mérhetővé és ezáltal hatékonyabban kezelhetővé teszik az üzleti kapcsolatok menedzselését. A szerzők olyan hiánypótló módszereket dolgoztak ki, amelyek nagymértékben megkönnyítik a kutatók és - nem utolsósorban - a valóban nemzetközi színvonalú tevékenységre törekvő vállalati vezetők munkáját abban, hogy eredményesebben tájékozódhassanak a nemzetközi üzleti hálózatok bonyolult, szövevényes dzsungelében. A könyv megbízható iránytűként segíti az olvasót napjaink komplex üzleti világának mélyebb, cselekvő megismerésében.

Mandják Tibor, kutatóprofesszor, EM Normandie (Normandy Business School), Le Havre, Franciaország

Az elmúlt évtizedekben a globalizáció az üzleti világ teljes átalakulását hozta magával. A korábbi, személyes vagy csoportkapcsolatokon alapuló tradicionális üzleti modelleket hálózatok bonyolult együttműködése váltotta fel. Nagy földrajzi távolságok, kulturális különbségek, a kereslet-kínálat kiegyensúlyozatlansága napi kihívást jelentenek a vállalatok menedzsmentje számára. Együttműködni - de hogyan? Az üzlet lényege ugyanaz maradt, de felépítése, sikeres működtetése új szaktudást igényel. Rendkívül inspiráló a könyv megközelítése, mert segít megérteni a globális ellátási láncok világát. A megértés pedig versenyelőny - ezért fontos számunkra, vállalati vezetőknek ez a könyv!

Jó a témaválasztás! Élő, eredeti.

Horváth Péter, Ügyvezető Igazgató, Gondrand Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-dobos-bodi-schubert-uzleti-kapcsolatok-kutatasa//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave