Agárdi Irma

Kereskedelmi marketing és menedzsment


Összegzés

A kiskereskedelem elsődleges feladata, hogy a megfelelő áruválasztékot a megfelelő áron, a megfelelő helyen és időben a végső fogyasztók számára biztosítsa. A kereskedelem meghatározó szereplői ma már a legkorszerűbb menedzsment- és informatikai megoldásokat alkalmazzák, hogy minél hatékonyabban és nyereségesebben tölthessék be szerepüket az értékesítési csatornában. Az egyre élesedő piaci verseny következménye, hogy számos árucsoportban, így pl. az élelmiszer-kiskereskedelemben a koncentráció mértéke növekszik, amelynek hatására különböző piaci szerkezetek alakulnak ki. Jóllehet a kiskereskedelem a lokális fogyasztói igényeket szolgálja ki, a hazai kiskereskedők sem hagyhatják figyelmen kívül a globális gazdasági tendenciákat, a fogyasztói kereslet változásait, valamint a technológiai fejlődést. A gazdasági környezet elemzése után alakíthatják ki a kiskereskedelmi stratégiát, amelynek során össze kell hangolni a vállalati célkitűzésekkel a választékot, az ár- és akciópolitikát, a kommunikációt, a szolgáltatásokat, üzletek kialakítását és telephelyeit. Egy üzletlánc működése számos operatív teendőt is magában foglal, mint például a logisztikai folyamatok megszervezését vagy az eladószemélyzet menedzselését. A különböző piaci és pénzügyi teljesítménymutatók pedig egyértelmű visszajelzést adnak a kiskereskedelmi vállalat tevékenységének sikerességéről.

Kereskedelmi marketing és menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 016 8

Ez a könyv kitűnő összefoglalást ad a kereskedelemben megfigyelhető nemzetközi és hazai trendekről, a fontosabb ismeretekről és a kereskedők napi munkafolyamatait is bemutatja. Rég túl vagyunk már a klasszikus „olcsón venni - drágán eladni" kereskedelmi stratégián, a világ komplexszé vált, csatornastratégiákat kell kialakítani, versenyezni kell lokális, országos és bizonyos vállalatoknak globális szinten is. Jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt minden olyan jelenlegi és leendő kollégámnak, akik vagy ebben a gyönyörű szakmában, vagy akár a termelői, beszállítói oldalon vállalnak munkát, hiszen az üzleti partnerek számára fontos, hogy ismerjék egymás sajátosságait és gondolkodását.

Boros Péter, kereskedelmi igazgató

Co-op Hungary Zrt.

A könyv nagyszerűen rendszerezi, összefoglalja, hogy miként gondolkoznak, terveznek, hogyan döntenek és milyen technikával, milyen módszerekkel működnek a kiskereskedelmi cégek. A szerző világos, érthető stílusban ismerteti meg az olvasót az elméleti összefüggésekkel, a nemzetközi és hazai gyakorlat példáival, tapasztalataival. Hiányzott egy ilyen mű a Kereskedelem és marketing szak oktatásához, de a könyvet nemcsak a felsőoktatásnak ajánlom, hanem a kereskedelmi vállalkozások vezetőinek is, hogy segítségével ellenőrizzék és továbbfejlesszék üzleti gyakorlatukat.

Dr. Piskóti István igazgató

Marketing Intézet, Miskolci Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/agardi-kereskedelmi-marketing-es-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave