Agárdi Irma

Kereskedelmi marketing és menedzsment


A beszerzési társulások fejlődése a hazai kiskereskedelemben

Beszerzési társulások elsősorban azokra az iparágakra jellemzőek, ahol árverseny van, és a kiskereskedelmi árrést a kedvezőbb beszerzési feltételek révén lehet növelni. Az első lépésben az árérzékeny piacokon működő, a beszerzési társulásokba tömörült vállalatok a túlélésért küzdenek nagyobb, tőkeerősebb versenytársaikkal. A következő fázisban a beszerzési társulás logisztikai szolgáltatásokat végez a tagvállalatok számára, hogy csökkentsék a kamatköltségeket és javítsák a készletek forgási sebességét. A harmadik fázisban az együttműködés kiterjed a promóciós tevékenységre (reklámanyagok) is. A negyedik lépés során elkezdődik a saját termékvonal kidolgozása kereskedelmi márka formájában, amely a fogyasztók számára hozzáadott értéket, a kereskedők számára pedig magasabb árrést biztosít. Az utolsó szakaszban a beszerzési társulás integrált marketingrendszerré válik, amely főként marketingtervezéssel, földrajzi és termékdiverzifikációval foglalkozik.59

Kereskedelmi marketing és menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 016 8

Ez a könyv kitűnő összefoglalást ad a kereskedelemben megfigyelhető nemzetközi és hazai trendekről, a fontosabb ismeretekről és a kereskedők napi munkafolyamatait is bemutatja. Rég túl vagyunk már a klasszikus „olcsón venni - drágán eladni" kereskedelmi stratégián, a világ komplexszé vált, csatornastratégiákat kell kialakítani, versenyezni kell lokális, országos és bizonyos vállalatoknak globális szinten is. Jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt minden olyan jelenlegi és leendő kollégámnak, akik vagy ebben a gyönyörű szakmában, vagy akár a termelői, beszállítói oldalon vállalnak munkát, hiszen az üzleti partnerek számára fontos, hogy ismerjék egymás sajátosságait és gondolkodását.

Boros Péter, kereskedelmi igazgató

Co-op Hungary Zrt.

A könyv nagyszerűen rendszerezi, összefoglalja, hogy miként gondolkoznak, terveznek, hogyan döntenek és milyen technikával, milyen módszerekkel működnek a kiskereskedelmi cégek. A szerző világos, érthető stílusban ismerteti meg az olvasót az elméleti összefüggésekkel, a nemzetközi és hazai gyakorlat példáival, tapasztalataival. Hiányzott egy ilyen mű a Kereskedelem és marketing szak oktatásához, de a könyvet nemcsak a felsőoktatásnak ajánlom, hanem a kereskedelmi vállalkozások vezetőinek is, hogy segítségével ellenőrizzék és továbbfejlesszék üzleti gyakorlatukat.

Dr. Piskóti István igazgató

Marketing Intézet, Miskolci Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/agardi-kereskedelmi-marketing-es-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave