Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A sokaság meghatározása

A legtöbb primer kutatás esetében, ahol az arra épülő döntéshozatal egy jól körülhatárolható piaci szegmentumot érint, a célcsoport egyben a kutatás leendő sokaságát is jelenti. Vannak azonban olyan primer adatgyűjtések is, amikor a cél egy adott termékkategóriát érintő információk minél szélesebb körű összegyűjtése, amelyek az elkövetkezendő idők több döntését segítik majd, de még nem tudjuk pontosan, hol is fogjuk tudni felhasználni ezeket az adatokat. Tipikusan ilyen kutatásnak tekinthetők a U&A kutatások,40 ahol a termékkategória jelenlegi fogyasztóira vonatkozóan szeretnénk megtudni minden egyes részletet, ami az ő termékhasználatukat és gondolkodásmódjukat érinti. Ezeket az adatbázisokat aztán a menedzserek egész évben használják egy-egy aktuális döntés meghozatalához, és lehetséges, hogy csak az adatbázis egy részét elemzik, mivel az adott marketingakció például nem a teljes lakosságot, hanem csak a fiatalokat célozza meg.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave