Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A mintavételi keret meghatározása

A mintavételi folyamat során használt fogalmak közül a mintavételi keret talán a legkevésbé ismert kifejezés. A gyakorlatban is ritkán definiálják explicit módon, és nem kellő odafigyelés esetén forrása lehet a kutatás végső eredményét is súlyosan befolyásoló hibáknak. A közvélemény-kutatás történetében a Literary Digest hatalmas tévedése az 1936-os amerikai elnökválasztás során talán a legjobb példa arra, mennyire fontos a mintavételi keret gondos kiválasztása. A folyóirat ugyanis hiába küldött ki 10 millió kérdőívet, és kapott vissza több mint 2 milliót, a címlista, amelyet használt, a telefon- és autótulajdonosokra vonatkozott, akik csak egy részét reprezentálták az akkori amerikai társadalomnak. A magasabb jövedelműeket és egyben a republikánusokat az átlaghoz képest nagyobb arányban tartalmazó címlista, azaz a mintavételi keret használata így téves következtetésekhez vezetett, ahol a demokrata párti Franklin D. Roosevelt végül fölényes győzelmet aratott a lap ellentétes becslése dacára. Ez a tévedés két évvel később a folyóirat csődjéhez vezetett (Fischer, 2001).

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave