Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A terepmunkát végzőkkel szembeni elvárások

A kutatás természete meghatározza, hogy az adatfelvétel során kikkel érdemes együttműködnünk, azaz kik lesznek a legmegfelelőbb kutatók és/vagy kérdezőbiztosok. Az adatok minőségét erősen befolyásolja, hogy a válaszadó és a kérdező megtalálja-e egymással a hangot, a megkérdezett elfogadja-e a kérdező személyét, és őszintén meg tud-e nyílni felé. Ez kiemelten hangsúlyos a kvalitatív kutatások esetében. A jó moderátor jellemzőit már tárgyaltuk korábbi fejezetünkben (lásd 4. fejezet), így azt is említettük, hogy a csoportos és egyéni mélyinterjúk készítéséhez szaktudás és gyakorlat szükséges. De emellett is lehetnek további sajátos kutatási jellemzők (például adott életkor- vagy életmódcsoport felkeresése), amelyek szerint a kutatóink közül ki tudjuk választani, hogy kivel dolgozzunk az adott projektben.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave