Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A kommunikációs terv főbb részei

A vállalatok marketingaktivitásaik közül általában a kommunikációra fordítják a legtöbb pénzt, a Magyar Reklám Szövetség becslése szerint 2010-ben összesen nettó 171,6 milliárd forintot (MRSZ, 2011).51 Érthető, ha a vállalatvezetők ekkora összeget szeretnének hatékonyan elkölteni. Ennek a nehézségét érzékelteti azonban John Wanamaker híres mondása, miszerint „a reklámra költött összeg fele ablakon kidobott pénz; a baj csak az, hogy nem tudom melyik fele” (Bradbury–Kissel, 2006, 17. o.). Természetesen a reklámszakemberek ennél jóval többet tudnak a reklámjaik hatásáról, de azt valóban el kell ismerni, hogy a marketingkommunikáció során olyan összetett hatásmechanizmusok lépnek fel, amelyekben nemcsak a tervezés, de maga a tisztánlátás is olykor kihívást jelent.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave