Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Rádiós hallgatottságmérés

A rádiós közönségmérés elég nehéz módszertani kihívást jelent a kutatóknak. A televíziós kutatáshoz hasonlóan itt is a műszeres mérés lenne a megfelelő válasz egy olyan esetre például, amikor valaki az autójában vezet, és a kormányon változtatgatja a csatornákat. Könnyen belátható ugyanis, hogy minden olyan kutatás, amely a válaszadó emlékére épít, ebben a szituációban nem fog pontos adatokat szolgáltatni. A műszeres mérésnek elterjedésének azonban számos gátja van, amelyek közül a legfontosabb a finanszírozás. Már a televíziós kutatásoknál is említettük, hogy a rendszer kiépítése óriási erőforrásokat igényel, ami miatt ritka a két párhuzamos, egymással versenyző mérés. A rádiós piac esetében azonban nincs meg az a fizetőképes kereslet sem, ami a televíziós piacot jellemzi, így a hasonló költségekkel járó kutatást már nem tudja megfizetni, sőt, a jelenlegi kutatási módszereket is csak nehezen.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave