Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Nyomtatott sajtó olvasottságmérése

A nyomtatott sajtó olvasottságmérését többségében azonos módon végzik nemzetközileg. A módszer általában számítógéppel támogatott személyes interjúk keretében zajlik, ahol a válaszadóknak az adott lap logója alapján kell felismerniük a vizsgált médiumokat. A kérdezési technika arra kíváncsi, hogy a felismert és az elmúlt félévben/ évben olvasott médiumokat a válaszadó mikor olvasta utoljára. A lap olvasójának a módszer azt tekinti, aki az adott médium legutóbbi megjelenését olvasta; ezt nevezik utolsó megjelenés olvasottságát vizsgáló technikának. A pontosabb becslés megkívánja, hogy a megkérdezések eloszlásában ne legyenek szezonális ingadozások, azaz napilap esetében például azonos arányban kerüljenek kivitelezésre hétfői, keddi, szerdai stb. interjúk. A válaszadók kiválasztása és az interjúk lebonyolítása így szigorú szabályok szerint kell, hogy történjen, és kiemelt odafigyelést igényel. Az adatokat hosszabb időszakra vonatkozóan, összesített formában szolgáltatják a megrendelőknek.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave