Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Az adatok típusa, megszerzési módja szerint

Azt, hogy milyen típusú adatokat gyűjtünk, nagyrészt meghatározza a kutatás általános célja. Általánosságban elmondható, hogy az előző részben tárgyalt következtető kutatás esetén a kutató minél pontosabb, lehetőleg számszerű információk megszerzésére törekszik, hiszen minél precízebben határozza meg a várható események valószínűségét, annál jobb döntést fog hozni a felhasználó. Ezzel szemben a feltáró kutatásnál ilyen követelmény nem lép fel, sőt, sokszor egy területet, például a parfümvásárlás egy lehetséges motivációját akkor tudjuk jól megérteni, „átélni”, ha nem számok, hanem szimbólumok, elbeszélések segítenek ebben. A kapcsolat a felhasználás célja és a megcélzott adatok típusa között tehát tetten érhető, de a megfeleltetés nem automatikus. Számszerű eredményeket például felhasználhatunk feltárásra, megértésre is, míg esetleg statisztikai adatok híján következtethetünk a várható kimenetelekre, legfeljebb kevésbé meghatározható megbízhatósággal.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave