Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Ellenőrző kérdések

  1. Melyek a kvalitatív és kvantitatív kutatás legfontosabb különbségei?
  2. Melyek a kvalitatív kutatás előnyei és hátrányai?
  3. Milyen kutatási problémákra lehet jól használni a kvalitatív kutatást?
  4. Melyek a mélyinterjúk legfontosabb jellegzetességei, és mikor célszerű alkalmazni a módszert?
  5. Melyek az interjúkérdések főbb típusai?
  6. Milyen szabályokat célszerű betartani az interjúkészítés során?
  7. Melyek a mélyinterjúk legfontosabb típusai?
  8. Melyek a fókuszcsoport legfontosabb jellegzetességei, és milyen témák vizsgálatára alkalmazható a módszer?
  9. Melyek a fókuszcsoport legfontosabb típusai?
  10. Milyen lépései vannak a fókuszcsoportos kutatásnak?
  11. Milyen a felépítése a fókuszcsoport vezérfonalának?
  12. Hogyan hasonlítható össze a mélyinterjú a fókuszcsoporttal?
  13. Milyen projektív technikák vannak?
  14. Milyen jellegzetességei vannak a mintavételnek a kvalitatív kutatásoknál?
  15. Milyen mintaválasztási szempontok vannak a kvalitatív kutatásoknál?
  16. Mit jelent az elméleti telítődés?
  17. Mire érdemes odafigyelni a kvalitatív kutatások interpretálásánál? Milyen hibák követhetők el?

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave