Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Operáns kondicionálás

A klasszikus kondicionálás a tanulót passzívként kezeli. Pavlov kutyáját megtanították kondicionált választ asszociálni a kondicionált ingerrel. De a kutya maga nem játszott aktív szerepet a tanulási folyamatban, egyszerűen csak az inger fogadója volt. Az operáns kondicionálás, vagy más néven instrumentális kondicionálás, amely B. F. Skinner (1953) nevéhez fűződik, különböző megközelítéseket használ. Azért nevezték operáns kondicionálásnak, mert a tanulónak aktívan kell tevékenykednie, vagyis működtetnie kell a környezet valamely részét ahhoz, hogy a tanulás létrejöjjön. Az operáns kondicionálást gyakran azért nevezik instrumentális kondicionálásnak, mert a választ a tanuló egy eszközzel adja, amely aztán előidézi a pozitív megerősítést vagy jutalmat.

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave