Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


9.1.2. A szituációs befolyás típusai

  1. Fizikai környezet: a földrajzi hely, a dekoráció, az illatok/szagok, a világítás, az időjárás, az árukészlet elrendezése stb.
  2. Társadalmi környezet: jelen vannak-e mások a vásárlás során, és milyen szerepek kapcsolódnak a jelenlévőkhöz, stb.
  3. Idő, időzítés szerepe: melyik napszakban történik a vásárlás, a hét mely napján, illetve melyik évszakban, stb.
  4. A vásárlási feladat jellege: ez akkor fordul elő, amikor valaki számára vásárolunk valamit, például ajándékot. Ebben az esetben nem ugyanaz a személy a vásárló és a használó. Például más a helyzet, ha valaki esküvői ajándékként egy kávéfőzőt vásárol a barátnője számára, és más, ha ugyanezt saját maga számára veszi meg.
  5. A fogyasztó hangulata, illetve pillanatnyi állapota. Rossz hangulat, betegség, fáradtság, mind olyan tényezők, amelyek befolyással lehetnek a vásárlási döntés létrejöttére.

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave