Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Ellenőrző kérdések

  1. Hasonlítsa össze a vásárlási döntések típusait!
  2. Milyen tényezők befolyásolják az impulzusvásárlást?
  3. Hasonlítsa össze a rutindöntések két típusát!
  4. Milyen szakaszokra bontható a vásárlási döntési folyamat?
  5. Hogyan segítheti elő a marketingtevékenység a problémafelismerést? Milyen marketingakcióval ösztönözné az egyes problémafelismerést elősegítő szituációk bekövetkezését?
  6. Mitől függ az információigény mértéke egy adott vásárlási döntésnél? Milyen forrásokat használnak a fogyasztók információigényük kielégítésére?
  7. Hogyan segíthet a marketingtevékenység az észlelt kockázat csökkentésében? Egy szabadon választott termék esetében értelmezze a kockázat különböző típusait és a marketing szerepét a bizonytalanság csökkentésében!
  8. Kedvenc autómárkája/ruházati márkája példáján mutassa be saját márkaválasztási körét! Milyen kritériumokat vett figyelembe, és milyen súllyal?
  9. Magyarázza el egy példa alapján az egyes döntési szabályok működését!
  10. Milyen tényezőktől függ az üzlet imázsa?
  11. Hogyan ösztönözhetők az impulzusvásárlások az eladóhely kialakításának segítségével?
  12. Hová helyezné el termékét az üzleten belül annak érdekében, hogy a legtöbbet adja el belőle?
  13. Milyen tényezők befolyásolják az üzlet hangulatát?
  14. Hasonlítsa össze a feladatorientált és az élményorientált vásárlást!
  15. Mitől függ a vásárlási utáni disszonancia? Hogyan enyhítheti a marketingtevékenység a disszonanciát?

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave