Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Feladatok

  1. Készítsen interjút két külföldi diákkal, és számoljon be arról, hogy Ön szerint milyen lényeges különbségek vannak az ő kultúrájuk és a mi kultúránk között. Térjen ki a fogyasztás, vásárlás, használat közötti különbségekre. Mutassa be az eltérő értékek megnyilvánulását a fogyasztói magatartásban!
     
  2. A kultúra fontos jellemzői a közösen használt nyelv és a szimbólumok. Figyelje meg néhány reklámban, hogy milyen szimbólumok (például a szereplők öltözéke, környezete és tevékenysége) segítségével mutatják be azt, hogy a termék
    • egészséges,
    • sportos,
    • előkelő!
     
  3. A kultúra a szokásokban, hagyományokban és a ceremóniákban is megnyilvánul. A fogyasztói magatartás szempontjából ez azért fontos, mert ezek a tevékenységek gyakran a fogyasztási szokásokat is meghatározzák. A ceremóniák nemcsak az ünnepi, hanem a hétköznapi fogyasztási szokásokra is hatással vannak. Írja le, mit és hogyan fogyasztana (milyen ételt és milyen terítékkel), ha
    • otthon egyedül eszik,
    • egy barátja átugrik, és közösen esznek valamit,
    • a barátnőjét/barátját hívja meg vacsorára otthonába,
    • közös családi születésnapi vacsorán vesz részt.
     
    Milyen eltérések mutatkoznak az egyes alkalmak fogyasztási szokásaiban?
     
  4. Hasonlítson össze egy brazil, egy amerikai és egy német szappanoperát/sorozatot! Megfigyelhetők-e a Hofstede-dimenziók szerinti különbségek a szereplők viselkedésében és egymás közötti viszonyában?
     
  5. Miért fontos számunkra a mobiltelefon? Végezzen minikutatást ismerősei körében (8-10 fő) az eszköz-cél lánc modell felhasználásával!

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave