Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Ellenőrző kérdések

  1. Hogyan hat a csoport befolyása a fogyasztói magatartásra?
  2. Miért erősebb a csoportos döntés hatása, mint az egyénié?
  3. Jellemezze a referenciacsoportok egyes típusait! Hogyan használható fel e csoportok ismerete a marketingben?
  4. Milyen típusai vannak a csoporttal való azonosulásnak?
  5. Milyen tényezőktől függ a csoportos befolyás erőssége?
  6. Hogyan csoportosíthatóak a termékek a referenciacsoport befolyása alapján? Milyen hatással van a referenciacsoport befolyása a márkára, illetve a termékre az egyes csoportokban?
  7. Miért fontos a véleményvezetők ismerete a marketingszakemberek számára?
  8. Mi a különbség a véleményvezetők és a piacszakértők között?
  9. Milyen tulajdonságoktól függ az új termék elfogadása?
  10. Hogyan csoportosíthatóak a fogyasztók az innováció elfogadása szempontjából?

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave