Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


Biztonsági szolgálat

A szálloda jogi felelősséggel tartozik a vendég személyének és vagyonának biztonságáért. A személyi biztonságáért annyiban, hogy meg kell tegyen minden elvárható intézkedést a vendég egészségének a hotelben történő megőrzéséért. Ez azt jelenti, hogy pl. télen, havas időjárás esetén köteles gondoskodni a hó, a jég eltávolításáról a szálloda körül, a parkolóban, a főbejárat előtt. Már a hotel tervezésénél, építésénél gondoskodni kell olyan környezetről (pl. kevésbé csúszós felületek fürdőszobában, a wellness-központban), biztonsági berendezésekről, valamint ezek folyamatos karbantartásáról, amelyek a vendég személyi biztonságát garantálják. A szálloda felelősségét a vendég értékeiért egy-egy ország polgári törvénykönyve szabályozza. Általános szabályként elmondható, hogy az értéktárgyak, készpénz elhelyezésére a szállodának értékmegőrzőt kell díjmentesen a vendég rendelkezésére bocsátania. Ez lehet pl. a központi széf a recepció mellett, vagy a vendégszobában elhelyezett széf. A szobában hagyott készpénzért, ékszerekért, ha azok elvesznének, a hotel kártérítési felelőséggel nem tartozik. Ezzel szemben minden olyan holmiért, amit a vendég utazása során magával szokott vinni, s az a szobából elvész, a hotel felelősséggel tartozik. (Így ha a vendég ruhái, fényképezőgépe stb. elvész, akkor a hotelnek azt meg kell térítenie.) Magyarországon 2008-ban a szálloda kártérítési felelősségének határa az általa fizetett szobaár ötvenszerese. Ez vonatkozik a szobai széfben elhelyezett értékekre is, kivéve, ha a szálloda rendelkezik központi széffel, de a vendég ahelyett a szobai széfet használta.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave