Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


Hivatásturizmus − MICE

Az üzleti utazások nagyon fontos szerepet töltenek be a turizmus területén. A nemzetközi utazásokat a motivációk alapján csoportosítva elmondhatjuk, hogy az összes utazás kb. 20%-a üzleti célból történik. Magyarországon ez az arány 16,3%-ot tett ki 2007-ben. A világtendenciákat figyelembe véve a következő öt év legdinamikusabban növekvő tíz szegmenséből három a hivatásturizmussal áll kapcsolatban. Ezek az üzleti utazások, a kombinált üzleti és az üdülési célú utazások, valamint társaságok, szakmai csoportok és vállalatok számára szervezett csoportos utak. Fontos azonban kiemelni, hogy a MICE-turizmus területén jelentős változások várhatóak, ugyanis általános az a jelenség, miszerint a pénzügyi vezetők hozzák meg az üzleti utakkal kapcsolatos döntéseket és ebből fakadóan néhány országban az üzleti turizmus volumene elkezdett visszaesni. A csapat-építő és ösztönző jellegű utazások területén is változás tapasztalható, mivel ezeket az utakat üzleti találkozókkal kötik össze annak érdekében, hogy a költségeket és az adókat csökkentsék. Az 1.1. sz. táblázat a magyarországi MICE turizmus eredményeit mutatja a 2007-2008-as években.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave