Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


A controlling sajátosságai a vendéglátásban

A vendéglátó üzletek, vállalkozások tekintetében a controlling „figyelme” elsősorban a vagyonra, a jövedelmezőségre, a pénzügyi helyzetre és esetenként a szakági controllingra terjed ki. Mivel egy átlagos üzlet gazdálkodása viszonylag könnyen áttekinthető, ezért a menedzsment hajlamos az információkat empirikus, tapasztalati úton kezelni, „fejből vezetni” az egységet. E ma még elterjedt, de megszűnőben lévő rossz gyakorlatot válthatja fel az egyre élesebb piaci konkurencia harc által kikényszeríttet controlling-szemlélet. Első lépésként azt kell tisztázni, hogy mire terjedjen ki a controlling, melyek a meghatározó tényezők, milyen részletességgel, csoportosításban, időszakban szükséges látni a vendéglátó vállalkozás tevékenységét. Az alkalmazni kívánt struktúra már a tervkészítéssel „determinálódik”. Ezért ebben a fázisban tudnia kell a menedzsmentnek, hogy milyen területeket kell folyamatosan figyelnie, hogy a controlling rendszer jelzései alapján a szükséges döntéseket meg tudja hozni, illetve a beavatkozásokat végre tudja hajtani.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave