Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


Ár és verseny a vendéglátás piacán

A vendéglátásban a verseny gyakorlatilag már a szocialista tervgazdálkodás utolsó 15-20 évében kialakult. Ez annak volt köszönhető, hogy a 70-es évektől megjelentek olyan, ma már kisvállalkozásnak nevezhető formák, mint a gebines, szerződéses vagy jövedelemérdekeltségű üzletek. Ezek bizonyos korlátok között szabadon fejleszthették termékeiket, profiljukat, alakíthatták ki a mindenkor érvényes jogszabályi keretek között áraikat. A vendéglátás árait valóban a kereslet és kínálat határozza meg. Az üzletek menedzsmentjének árpolitikáját a piacon elérhető lehető legmagasabb – a szolgáltatással még értékarányos – ár realizálása motiválja elsősorban. A vendégek költési hajlandóságát meghatározó diszkrecionális jövedelmek mellett rendkívül fontos a földrajzi elhelyezkedés. A kiskereskedelmi bevásárlóközpontok (plázák) megjelenése sajátos versenyhelyzetet alakított ki. A food court-ökben az egymás közvetlen szomszédságába „kényszerített” vendéglátóüzletek versenyében a tapasztalatok szerint az árak szerepe másodlagossá vált, előtérbe került a dizájn és a látvány, valamint a gyors, pontos kiszolgálás.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave