Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


A szállodaláncok előnyei

  • Minél nagyobb a szállodavállalat, minél több országban van jelen, annál ismertebb a márkaneve, s így könnyebben tud új vendégeket szerezni. Piaci részesedése nemcsak a szállodák száma növekedésének, hanem a márkanév ismertsége erősödésének is köszönhető.
  • A nagyobb számú szállodáiknak köszönhetően javulnak tárgyalási pozíciói az értékesítésben, azaz a touroperátorokkal, utazási irodákkal, GDS-ekkel, online szobafoglalási rendszerekkel stb. történő szerződéskötéseknél kedvezőbb feltételeket tudnak elérni.
  • Képesek fenntartani központi szobafoglalási rendszereket, call centereket, egyes földrajzi régiókat, vagy az egész világot átfogó értékesítési hálózatot, amely hatékonyabbá teszi értékesítési munkájukat.
  • A nagyobb számú hotel révén megoszlik vállalkozási kockázatuk. Egyes hotelek gyengébb teljesítményét, az egyes régiókban, városokban jelentkező szezonális ingadozásból származó hátrányokat más hotelek jó eredményeivel ellensúlyozni tudják.
  • Képesek kifejleszteni a márkanévhez kapcsolódó saját termékeket a különböző beszállítókkal együttműködve. Ez a többi hoteltől eltérő kínálatot, szolgáltatást jelenthet (pl. speciális piperecikkek az adott szállodalánc fürdőszobáiban, csak az adott márkanév által használt ágyak, vagy a vállalat részére kifejlesztett szállodai software).
  • Munkatársaik részére biztosítani tudják, hogy különböző hotelekben szerezzenek tapasztalatokat, és képesek állást kínálni számukra a különböző márkájú, méretű, s adott esetben más városban, országban levő hotelekben (ez fejlődésüket, karrierépítésüket megkönnyíti).
  • A standardizálás révén – egységes szállodai koncepció, üzemeltetési megoldások, építészeti tervek és gépészeti berendezések, bútorok stb. – alacsonyabb beruházási költségekkel tudnak új hoteleket megnyitni.
  • A különböző – üzemeltetéshez szükséges – áruk és egyéb eszközök beszerzését is képesek központosítva szervezni, ami ugyancsak alacsonyabb beszerzési árakat, költségmegtakarítást eredményez.
  • Bizonyos tevékenységeket központosítva – értékesítés, beszerzés, humánpolitika, könyvelés stb. – nagyobb hatékonyságot tudnak elérni, illetve képesek kiemelkedő képességű szakértőket foglalkoztatni.
  • Ismertségüknek, tőkeerejüknek, s az általuk kifejlesztett „know how”-nak köszönhetően könnyebben, s kedvezőbb feltételekkel jutnak hitelekhez, ami megkönnyíti fejújításaikat, fejlesztéseiket.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave