Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


Bevezetés

Ebben a fejezetben röviden jellemezzük a magyar szálloda- és vendéglátóipart a vezetési színvonal szempontjából, továbbá kritikus szemmel értékeljük az elmúlt évtizedekben megjelentetett menedzsment elméleteket és koncepciókat. Foglalkozunk azokkal a sikertényezőkkel, amelyekre minden szállodaigazgatónak figyelemmel kell lennie, ha sikeressé kívánja tenni az általa vezetett szállodát. Ismertetjük a szállodai vezetés folyamatát, a szállodaigazgatók tevékenységi körét (a XXI. század szállodavezetőivel szemben támasztott kompetencia követelményekkel az V. A humánerőforrás-politika speciális vonásai a szálloda- és vendéglátóiparban c. fejezetben foglalkozunk részletesebben). Végezetül bemutatjuk a szállodavezetés egy korszerű modelljét, amit Balanced ScoreCard-nak (BSC) neveznek.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave