Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


Szolgáltatások sztenderdizálása: a termelékenység gazdaságtana

Azt a szituációt nevezzük sztenderdnek, ahol a szolgáltatás végeredménye mindig ugyanaz (pl. McDonald ’s hamburger). (Sundbo, 2002, p. 97) Ezen logika mentén az ár és a mennyiség az elsődleges és a fogyasztó osztályoz típus és minőség alapján. Ha ezt megtette, már csak az ár számít. Így állandó a törekvés a termelékenység növelésére, ami költségcsökkentéshez, majd árcsökkentéshez vezet. Elméleti síkon ez kompetitív előnyt biztosíthat a cégnek. Így ugyan az egyes szolgáltatások után csökken a profitja, de jóval nagyobb mennyiségben tud az árelőny miatt eladni, ezért az összprofit növekedni fog.

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave