Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


Testre szabás: az elvárások gazdaságtana

A testre szabás gazdasági logikája a szolgáltatás menedzsment és marketing alapelvein nyugszik. Ennek egyik alapvetése, hogy a szolgáltatási termék nem raktározható, így az előállítás pillanatában fogyasztásra kerül a szolgáltatás másik szereplője, azaz a fogyasztó által. Nehéz különbséget tenni a valóban egyénre szabott szolgáltatás, illetve egy sztenderd szolgáltatás részeként megjelenő és individualizált termék között. Ez utóbbi esetében jelenik meg a Normann által definiált perifériális szolgáltatás fogalma. A sztenderd szolgáltatás extrájaként nyújtott perifériális elem olyan fontos a fogyasztó számára, hogy a teljes szolgáltatási csomagot egyedinek ítéli meg. (Normann, 1991) Ily módon a testre szabás szolgáltatás marketing logikája a szolgák régimódi intézményéhez hasonlatos. Ezt nem a termelékenység elve hozta létre, hanem a luxusé. A szolgák nem sok hasznos dolgot tettek, de presztízs és luxus szempontok miatt jó, ha volt kéznél néhány.

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave