Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


Szolgáltató szervezetek csoportosítása

A legismertebb szolgáltatás-tipológiát Schmenner (1986) szolgáltatta, aki a szolgáltatási folyamat jellege alapján végezte a csoportosítását, melyet szolgáltatás-folyamat mátrixnak nevezett el. A mátrix két dimenzióját és így a felosztás alapját is egyfelől (1) a folyamat munkaigényessége (ti. hogy a szolgáltatáshoz használt eszköz vagy a humán tényező domináns-e a szolgáltatás nyújtásában) jelenti, másfelől (2) a szolgáltatási folyamat fogyasztóra szabásának és a szolgáltatást nyújtó és a vevő interakciójának a mértéke.

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave