Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


Szolgáltatások minőségének kérdései és fejlesztési lehetőségei

A minőség kérdése a nyolcvanas és kilencvenes években került a vállalati működés és így aztán a menedzsment szakirodalom homlokterébe. A minőségfejlesztés, mint stratégiai kérdés jelent meg, amely alapvetően a vevőkért folytatott versenyben biztosított előnyöket. A minőség fontosságát piaci kényszerűség indokolta az Egyesült Államok és Európa vállalatainál is. A hetvenes években még megmosolygott japán vállalatok ugyanis ekkorra hatalmas piaci részesedéseket hódítottak el versenytársaiktól, olcsó, de jó minőségű termékeik révén. Ezt a paradoxont pedig addig nem sikerült a világpiaci versenyben előtte évtizedekig vezető vállalatoknak feloldani. Hogyan lehet költséghatékonyan, méretgazdaságosan jó minőséget előállítani? Látható, hogy a kérdésre a válasz nem pusztán a vállalati rendszeren belül található, ahogy ezt az eddigi módszerek sugallták, hanem ennél kiterjedtebben, a fogyasztót és a dolgozókat is bevonva.

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave