Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Az álcázott vásárlás (mystery shopping)

A fogyasztói tapasztalatok megismerésének gyakori módszere a szolgáltatásmarketingben a próbavásárlás. Célja, hogy az üzleti döntéshozók számára információt nyújtson az értékesítési pontokon nyújtott szolgáltatások és az ügyfelekkel való kapcsolattartás tényleges minőségéről. Ezáltal a menedzsment képet kaphat arról, hogy milyen területeken van eltérés a szolgáltatás tervezett és a tényleges minősége között (Wilson 1998). A kutatásmódszertani szempontból sajátos kísérlet során a kísérlet laborjellegét az „álcázott vásárló”368 adja. Ennyiben az eljárás mesterséges, a próbavásárló személy ugyanis előre felkészített megfigyelő, aki a szolgáltatást nem vagy nem csak szükséglete kielégítésére veszi igénybe. Az álcázott vásárló definíciószerű meghatározása: „…betanított, tapasztalt kérdező-megfigyelő, akit előre tájékoztatnak, hogy mit kell felderítenie, és aki korlátozottan ellenőrzött feltételek között hajtja végre feladatát.”369 Ettől eltekintve azonban

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave