Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Médiakutatás

A szolgáltatások vizsgálatában a média megkülönböztetett helyet foglal el. A média szolgáltatásainak igénybe vevői egyrészt a médium közönsége (nézők, hallgatók, olvasók), amely szórakozás, információszerzés céljából lesz valamelyik médium fogyasztója, másrészt a hirdetők (gyártók, szolgáltatók, médiaügynökségek), akik számára a média az a felület, amelyen keresztül az üzeneteiket eljuttathatják a célközönségükhöz. Más szolgáltatásoktól eltérően a médiára jellemző, hogy gyakran a közönség egy része ingyenesen (rádiók, földi sugárzású televíziók, ingyenes lapok, egyes szaklapok) vagy az előállításnál lényegesen alacsonyabb költségen jut az adott szolgáltatáshoz. Ez azért lehetséges, mert a szolgáltató bevételét (fő bevételét és nyereségét) a hirdetőktől kapja, ezért fontos a médium számára a célközönségének minél nagyobb arányú elérése akár azon az áron is, hogy a tartalmat ingyenesen juttatja el a közönségéhez (pl. Metro újság, helyi lapok, internetes lapok). A Nemzeti Médiaanalízis 2007. IV.–2008. I. negyedéves sajtóolvasottsági eredményei alapján a legolvasottabb 20 kiadvány közül hét ingyenes terjesztésű.397 A média másik egyedi vonása, hogy a média közönségének vizsgálata nem csupán az adott médium számára fontos, hanem a hirdetőiknek is (és általuk a médiaügynökségeknek), akik az adatokat felhasználják médiatervezéshez, vagyis ezen adatok alapján állítják össze, hogy hol, milyen mennyiségben hirdessenek, melyek azok a csatornák, amelyeken keresztül üzeneteiket leghatékonyabban tudják a célközönségükhöz eljuttatni.398

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave