Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


A szolgáltató szektor fejlődése: a virtualizáció

Amellett, hogy mára már szinte minden termékértékesítés kapcsán elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról beszélhetünk, érdemes magára a szolgáltatóipar fejlődésére is figyelmet fordítani. A szolgáltató szektorban az elektronikus kereskedelem olyan értéknövelő tényező, mely a technológiai megoldásokon keresztül átalakítja a meglévő üzleti modelleket, illetve új piaci szereplők térnyeréséhez és az úgynevezett tartalomszolgáltatók megjelenéséhez vezetett. Ilyen új szereplők például a légi közlekedés piacán a „fapados légitársaságok”, melyek elsősorban nem attól fapadosak, hogy a jegy árába nincs beépítve a gép fedélzetén az étel és ital, hanem mert fejlett infokommunikációs technológia mellett átalakították szolgáltatási modelljüket. Míg a 80-as és a 90-es évek Európájában a nemzeti légitársaságok szolgáltatásai domináltak, belvárosi jegyirodáikkal és utazási irodai ügynökhálózattal, az évezred elején felnőttek olyan, csak a weben létező cégek, melyek utaslétszáma ma már meghaladja a klasszikus légitársaságokét (skyeuropre.com, clickair.com, easyjet.com, myair.com stb). A tartalomszolgáltatás kapcsán pedig olyan cégekre kell gondolni, amelyek valamilyen webes szolgáltatást, úgynevezett platformot nyújtanak felhasználóiknak. Ilyen például az eBay, mely lehetőséget teremt magánszemélyeknek és vállalkozásnak, hogy egy aukciós modellben értékesítsenek.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave