Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Az üzlet atmoszférája421

Ez a frontvonalmenedzsment tárgyi dimenziója. A tervezés, a színek és az üzlet belső elrendezése határozza meg. A belső és a külső formatervezés is hat az atmoszférára. A külső tényezők közé sorolható az építészeti tervezés, a cégtábla, a kirakatok és a színek, hiszen ez alakítja ki a kiskereskedő identitását és vonzza a vásárlókat. A kivetített imázsnak összhangban kell lennie az üzlet filozófiájával. A Body Shop lánc például üzleteik zöld külsejével a környezetvédő jelleget hangsúlyozza, amihez a kirakatokban elhelyezett környezetvédelmi problémákat bemutató képek is hozzájárulnak. A belső formatervezésnek nagy hatása van a hangulat teremtésére. Az üzlet világítását, a berendezési és a felszerelési tárgyakat, valamint a belső elosztást alaposan át kell gondolni. Negatív imázst keltenek azok a szupermarketek, ahol a polcok közötti helyek nagyon szűkek, és ezért gyakran előfordulhat tumultus, a gyengén megvilágított eladóterek pedig félelemérzetet kelthetnek. A színek, a hangok és az illatok szintén befolyásolják a hangulatot. A szupermarketekben gyakran játszanak zenét, hogy megnyugtató légkört teremtsenek, míg néhány butikban popzene hallható, hogy ezzel is vonzzák a célcsoportot. Az áruházak gyakran helyeznek parfümös standokat a bejárat közelébe, a szupermarketek pedig a sülő kenyér illatát használhatják fel, hogy odacsábítsák a vásárlókat.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave