Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


A régióimázs

A turisztikai célterület imázsa a szűkebben vett turizmusfunkciók megítélésén túl tartalmazza a fizikai-természeti környezet és a fogadó lakosság (népesség, nép) imázsát is. Belföldi relációban is, de különösen a nemzetközi turizmusban makacs sztereotípiákkal kell a turizmusmarketingnek számolnia. A nemzetközi termékmarketingből ismert „származási ország effektusa” itt a fogadóterület sztereotíp imázsát jelenti, és döntően meghatározza a potenciális igénybe vevők választásait. Jóllehet a célterület megítélésében sokszor tapasztalhatók komikus vagy igazságtalan általánosítások („Svájc unalmas ország”, „minden holland zsugori”, „a bajorok kedvesebbek, mint a szászok”, vagy hogy mi se maradjunk ki: „a magyarok jól hegedülnek”), a turisztikai termék megítélését ezek erősen torzítják. Ráadásul rendkívül hosszú idő és sok-sok tapasztalat szükséges ahhoz, hogy a régióimázs közeledjen a valósághoz. A turista alapvetően minden egyes szolgáltatás igénybevételekor saját sztereotípiáinak megerősítését keresi.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave