Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Fejlődési tendenciák

A pénzintézeti üzletágakban a marketing fejlődését az ügyfélkör átalakulásával magyarázhatjuk. Különösen igaz ez a lakossági piacra. A magánügyfélkör egyre tájékozottabb, és egyre többet vár el a szolgáltatóktól. A lakossági piac szegmentálódása olyan mértékű, hogy a pénzintézeti szolgáltatókat állandó diverzifikálásra kényszerítik. Ezzel párhuzamosan a versenyhelyzetben drámai változások zajlanak le. A piac telítődik, a konkurencia erősödik, sőt a hagyományos versenytársak mellett veszélyes új belépőkkel kell számolni. A banki üzletágban például megjelentek a biztosítók vagy egyes nagykereskedelmi vállalatok. A technológiai fejlődés is változásokat idézett elő az igénybe vevők magatartásában. Az elektronikus távkapcsolat lehetősége gyengíti a márkakötődés egyik motiváló tényezőjét, a földrajzi közelséget. Miután az ügyfél egyre ritkábban jelenik meg a pultnál, a hagyományos frontvonal-menedzsmentről a hangsúly áttevődik a távtalálkozások minőségére. Érdekes paradoxon mindazonáltal, hogy az automatizált megoldások sztenderd jellege felerősíti az emberi tényező fontosságát. A differenciálás kulcsa ebben van!470 Jóllehet a változások az egyes országokban eltérő ütemben zajlanak, a tendencia általánosnak tekinthető.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave