Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


A marketingmix sajátosságai

A rutinügyleteket illetően az automatizálás más szolgáltatásokhoz képest forradalmian új megoldást hozott a nem tárolható jelleg következményeinek enyhítésére. Ezzel szemben például az utánzási hajlam kockázata a pénzintézeti gyakorlatban relatíve magas. A banki vagy biztosítási termékek kínálatának óriási választéka ellenére a jó megoldások minden szolgáltató termékportfoliójában megtalálhatóak. A differenciálás feladata így a cégimázsra hárul, és ez a reklám, a belső marketing, a PR és a frontvonalmenedzsment szerepét teszi hangsúlyossá. A lakossági piacon az is felértékeli a cégimázs fontosságát, hogy a szolgáltatástermékek szakszerű összehasonlítására a laikus ügyfél nem képes. Vásárlási döntéseiben sokkal inkább megérzései, mások véleménye és a pénzintézet önmagáról sugárzott képe befolyásolják. Fejlett bankrendszerű országokban végzett vizsgálatok azt mutatták, hogy a banki menedzsment hagyományos konzervatív beállítottsága tükröződik a marketingben is. A belső marketing például vagy igen lassan fejlődik, vagy túlságosan szokványos megoldásokat alkalmaz. Ez utóbbi esetben a szolgáltató elveszti azt a differenciáló előnyt, ami a közvetlen ügyfél-frontszemélyzet kapcsolatból kiaknázható lenne.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave