A szolgáltatásmarketing alapkönyve
Belépési módok
- A közvetlen export a szolgáltatás természete következtében csak úgy oldható meg, ha valamilyen fizikai termékhez kötve lépi át a határt. Ilyen például a Levi Strauss által egyes termékeihez szállított dizájnszolgáltatás. Minden olyan esetben azonban, amikor a szolgáltatások forgalmát kereskedelempolitikai eszközökkel korlátozzák, érdemes számolni ezzel.
- A vegyes vállalati formáció stratégiai szövetségnek tekinthető, és a helyi partner hatása (pl. a helyi kereskedelmi kultúra ismerete) rendkívül előnyössé teheti.Jól tetten érhető volt ez a Toys „Z” Us amerikai játékkereskedelmi cég és a japán McDonald’s vegyes vállalatának stratégiájában. A két cég megállapodása megengedte a McDonald’snek, hogy éttermeket üzemeltessen a Toys „Z” Us áruházaiban. A Toys „Z” Us pedig úgy számított, hogy támaszkodhat a McDonald’s tapasztalataira a japán telephelyek megszerzésében.342
- A franchise technológiatranszfer a szolgáltatáspiacon. Előnyös, ha
- erős az átadó márkaneve;
- jól tervezett a marketingstratégia;
- teljes műveleti rendszert exportálunk és
- kedvezőek a profitkilátások.
Miután az utánzási hajlam miatt a piaci bevezetés sebessége a siker kulcstényezője, ez a belépési mód nyújtja a legjobb stratégiai alternatívát.A napokban megnyitotta első magyarországi kávézóját a franchise-rendszerben terjeszkedő ausztrál Gloria Jean’s hálózat. Mint az itteni terjeszkedést irányító és a mesterfranchise-jogokat megszerzett Gourmet Product Zrt. ügyvezető igazgatójától, Alper Cöruttól megtudtuk, az idén még további három-négy üzletet szeretnének átadni… A középtávú tervekben országosan 30–35 kávézó szerepel, ebből 18–20 Budapesten… A franchise-átvevőnek legalább 300 ezer dollárnyi készpénzzel és 500 ezer–1 millió dollár értékű vagyonelemmel kell beszállnia az üzletbe. Az átadó a bevétel 0,5–2 százalékát kéri marketingköltségre, emellett három-, hathetes tanfolyamokat is szervez… A vezető szerint logisztikai szempontból Budapest kiemelkedő helyen van a térségben, ezért nem elképzelhetetlen, hogy az osztrák, a cseh, a bolgár és főleg a román piacot innen látják el.Forrás: Itt a Gloria Jean’s kávézólánc – Franchise-partnereket keres Budapesten és vidéken az ausztrál hálózat, Világgazdaság, 2006. szeptember 15., 14. - A vállalatfelvásárlás vagy közvetlen beruházás előnye más belépési formákhoz képest a várható beruházási költségek és a teljesítmény-ellenőrzés kivitelezhetősége alapján ítélhető meg. Amennyiben a szolgáltató minőségpolitikája megköveteli a szigorú ellenőrzést, de a saját tulajdonú hálózat bővítése nem finanszírozható, a franchise-szerződés kínál áthidaló megoldást. A nemzetközi gyakorlat egyébként azt mutatja, hogy a franchise elsősorban a kevésbé komplex globális szolgáltatások exportjában (mint például a gyorsétkeztetés) működtethető megfelelően.
Tartalomjegyzék
- A SZOLGÁLTATÁSMARKETING ALAPKÖNYVE
- Impresszum
- A szerzőről
- Előszó
- 1. Szolgáltatásmarketing alapok
- 2. A szolgáltatásmarketing gyakorlata
- 2.1. Marketingmix a szolgáltatáspiacon
- 2.2. A szolgáltatásmarketing kulcsterületei
- 2.2.1. Sztenderdizálás vagy adaptálás?
- 2.2.2. Minőségmenedzsment
- 2.2.3. A fizetés menedzsmentje
- 2.2.4. A franchise
- 2.2.5. Kapacitásmenedzsment
- 2.2.6. A márkamenedzsment
- 2.2.7. A tárgyiasítás
- 2.2.8. Belső marketing
- 2.2.9. Az aktívügyfél-politika
- 2.2.10. Frontvonalmenedzsment
- 2.2.11. Folyamatmenedzsment
- 2.2.12. Panaszszituáció-menedzsment
- 2.3. Új tendenciák a szolgáltatások hazai és nemzetközi piacain
- 3. Piackutatás a szolgáltató szektorban
- 3.1. Elégedettségkutatás (minőségértékítélet-kutatás)
- 3.2. Forgalomkutatás
- 3.3. Telephelykutatás
- 3.4. Szegmentálás
- 3.5. Reklámkutatás
- 3.6. Médiakutatás
- Ellenőrző kérdések a 3. részhez
- 4. A szolgáltatásmarketing alkalmazási területei
- 4.1. A vevőszolgálat
- 4.2. Kereskedelmi marketing
- 4.3. Turizmusmarketing
- 4.4. Gyorskiszolgáló üzletágak marketingje
- 4.5. Projektmarketing
- 4.6. A tanácsadás
- 4.7. Nonbusiness marketing
- Mit értünk nonbusiness szervezetek alatt?
- A küldetés és a fennálló igények kielégítésének dilemmája
- A közfigyelem, a közérdeklődés
- A piacok szegmentálása, célcsoportok
- A nonbusiness szervezetek kínálata
- A szolgáltatások kínálata
- A gondolatok és ügyek kínálata
- Az árak, a bevételek és a nonbusiness szféra
- Csatornapolitika, elosztás
- Kommunikációs stratégia és menedzsment
- Publicity
- Eseménymarketing
- Ügymarketing (Cause related marketing)
- Társadalmi marketing
- Az emberi tényező biztosítása
- A nonbusiness szolgáltatási folyamatok szervezése
- A küldetés és a fennálló igények kielégítésének dilemmája
- Mit értünk nonbusiness szervezetek alatt?
- 4.8. További alkalmazások
- Záró gondolatok
- Forrásjegyzék
- Az ábrák jegyzéke
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2017
ISBN: 978 963 059 739 5
Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében. Domonkos András vezérigazgató Lombard Lízing Zrt. „A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány." Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv. Dr. Rekettye Gábor tanszékvezető egyetemi tanár Pécsi Tudományegyetem
Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero