Horváth Magyary Nóra (szerk.)

PR esetek haladóktól


A szerkesztőről

Horváth Magyary Nóra közgazdász azok között volt, akik Magyarországon a rendszerváltás után meghonosították a PR és marketing szakmát. A Budapesti Gazdasági Főiskolán végzett tanulmányai közben az első külföldi ösztöndíjasok egyikeként Hollandiában a Hanze Polytechnic és Angliában a Manchester Metropolitan University felsőoktatási intézményeiben specializálódott erre a szakterületre, majd később PR másoddiplomát szerzett itthon is. Azért, hogy a „másik oldalt” is kiismerje, tv riporter-szerkesztői képzésen is részt vett. Pályafutását PR munkatársként, illetve főmunkatársként kezdte különböző vezető magyar és nemzetközi kommunikációs ügynökségeknél. Első nagy sikerei között tartják számon a Johnson & Johnson cég babaápolási termékeinek hazai egészségügyi PR-kommunikációját. A következő állomás pedig már a The Coca-Cola Company magyarországi közkapcsolati és kommunikációs igazgatói posztja volt. Többek között az ő nevéhez is fűződik a Coca-Cola Beach House rendezvény megszületése, ami új színt hozott a kommunikációs szakmába. Ekkor tette le névjegyét a szakma talán legizgalmasabb, ugyanakkor legnagyobb kockázatokat rejtő területén, a válságkezelésben is, a Coca-Cola nemzetközi termékminőségi válságának magyarországi kommunikációja során. 15 évvel ezelőtt felkérték a K&H Csoport Kommunikációs igazgatóságának irányítására. Hamarosan Magyarország addigi legnagyobb brókerbotrányának válságkommunikációját kellett kézben tartania. A szakma „napos oldalán” pedig levezényelte a K&H Csoport arculatváltási és márka-újrapozicionálási kampányát, és elindította a rendkívül sikeres K&H gyógyvarázs gyermekegészségügyi, majd ennek részeként a mesedoktorok társadalmi önkéntességi programot, melyért a szakma Oscar-díját, a Nemzetközi PR Szövetség Golden World Award díját vehette át Isztambulban. Mindeközben elkötelezetten támogatja a csapatában dolgozó fiatalokat, és egyaránt szívesen adja át szakmai és vezetői tapasztalatait vendégelőadóként egyetemeken, konferenciákon vagy egy-egy tehetséggondozó program mentoraként. Törekvéseit, eredményeit és az általa képviselt értékrendet a kommunikációs és a média szakma is elismeri. Hat éven át tartozott az 50 legbefolyásosabb médiaszemélyiség közé, és a 20 Kreatív magyar nő listáján, valamint az 50 Legbefolyásosabb magyar nő rangsorában is ott szerepel. A legutóbb összeállított Top 50 Legsikeresebb marketingvezető listán a második helyen szerepelt. Az ehhez hasonló díjakat kiosztó számos zsűrinek is tagja, ahogy az Amerikai Marketing Szövetség által alapított EFFIE-díj és az 50 Tehetséges magyar fiatal bíráló bizottságaiban is szerepet vállal. Eddigi munkásságát 8 bronz, 2 ezüst EFFIE, 1 IPRA (International Public Relations Association) Golden World Award, 4 CSR Best Practice, 2 Golden Lollipop, 2 bronz Arany Penge díj, 3 Magyar Adományozói Fórum díj, valamint 1 Sándor Imre PR fődíj fémjelzi.

PR esetek haladóktól

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 155 4

A könyv szerzőjével, Nórával már több mint egy évtizedes ismeretség és intenzív munkakapcsolat köt össze -több súlyos válsághelyzet során is együtt dolgoztunk. Nóra mindig, minden körülmények között képes megőrizni hidegvérét és a szervezet számára bizonyítani a PR által képviselt hozzáadott értéket. Nagyra becsülöm szakmai tudását, vezetői képességeit, intelligenciáját, hatékonyságát, elkötelezettségét s legfőképp a PR kommunikációs szakma iránti szenvedélyét. Hivatásában az élethosszig tartó tanulás és felfedezés, valamint a szűnni nem akaró érdeklődés és kíváncsiság példaképe. A könyv olvasói is minden bizonnyal nagyra értékelik majd alapos felkészültségét és széles körű tapasztalatát. Nóra valójában a vállalati kommunikáció „nagyasszonya".

Viviane Huybrecht

a KBC Csoport vállalati kommunikációs igazgatója és szóvivője

a Kommunikációs Igazgatók Európai Szövetségének alapító tagja

Horváth Magyary Nóra, a könyv szerkesztője azt írja, csak az válassza ezt a pályát, akinek az esettanulmányok olvasása közben hevesebben ver a szíve. Remélem, nagyon sokan átélik majd ezt az érzést a könyv olvasása közben. Mert egy olyan világba pillanthatnak be, amely legtöbbször rejtve van, amelyről ritkán tudunk beszélni bizalmas jellege miatt. Ebben a könyvben kiváló szakemberek osztják meg ismert és kevésbé ismert kampányok, történetek hátterét, árulnak el kulisszatitkokat, mesélnek a sikerekről és hibákról. A sztorik között pedig a szerkesztő és Veres Zoltán beszélgetéséből ismerhetjük meg kicsit jobban a PR-szakmát, és azokat a kérdéseket, területeket, amelyek a gyakorló szakembereket a leginkább foglalkoztatják.

Szerintem ez a könyv nemcsak a kommunikációval foglalkozóknak lesz érdekes, hanem bárki másnak is, aki nyitott szemmel jár a világban, és szeret válaszokat kapni a feltett vagy fel-nem-tett kérdéseire. A kommunikációs szakembereknek azonban kötelező olvasmány. Az pedig, hogy ki az, aki erre a gyönyörű szakmára született, gyorsan kiderül majd. Csak a szívverésre figyeljetek!

Lakatos Zsófia, elnök,

Magyar Public Relations Szövetség

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-magyary-pr-esetek-haladoktol//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave