Szakály Zoltán (szerk.)

Élelmiszer-marketing


A társadalmi felelősségvállalás jelentősége és szerepe

Hogyan jelenik meg a társadalmi felelősség az üzleti életben? Carroll felelősség piramisának (Carroll, 1991) legalsó szintjén a gazdasági felelősséget találjuk, ami nem más, mint a vállalat működésének alapja. Stabil gazdasági alapok hiányában hosszú távú működést és egyéb más felelősséget aligha várhatunk el egy vállalattól. Ez a szint megegyezik Milton Friedman Nobel-díjas közgazdász híres felfogásával, miszerint „the business of business is business” (Friedman, 1970). A vállalatok egyetlen felelőssége a gazdasági felelősség, vagyis a profitmaximalizálást kell a legmesszebb menőkig szem előtt tartaniuk, a jog adta törvényes keretek között természetesen. A piramis következő szintje a jogi felelősség szintje. A vállalatoknak szigorúan a jog adta törvényes keretek között kell működniük. A gazdasági és a jogi felelősségnek való megfelelés irányába tett lépések még nem sorolhatók egy vállalat társadalmi felelősségvállalási tevékenységei közé. „A vállalat oly módon való működése, amely megfelel a vállalatokkal szemben a társadalom által támasztott etikai, jogi, üzleti és társadalmi elvárásoknak vagy túlteljesíti azokat” – idézi a Business for Social Responsibility szervezet CSR-definícióját Perrini, Pogutz és Tencati (2006). A gazdasági és jogi felelősség fölött találjuk az etikai felelősséget, valamint a filantropikus felelősséget. Az alapvető különbség az utóbbi kettő között az, hogy míg az etikus üzleti magatartás elvárás a társadalom részéről, a filantropikus felelősség nem elvárás, csak kívánalom. Ezen két felelősségnek való megfelelés már CSR megfontolásokat rejt magában. A vállalati felelősségvállalás ott kezdődik, ahol a vállalatok törvény által előírt kötelességei véget érnek. A CSR jóval több, mint pusztán előírásoknak, profitnövelési céloknak való megfelelés (Polák-Weldon, 2012).

Élelmiszer-marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 025 0

Az élelmiszer témakör ma egyre nagyobb figyelem mellett egyre több gondolat, elvárás összekapcsolódását testesíti meg, megjelenik benne a biztonság, a kényelem, a bizalom, a felelősség, az élvezet, a kontroll, a megosztás, a félelem… Az Élelmiszer-marketing szakkönyv érinti a jelen sokszínű kérdéseit, miközben fókuszában tartja a klasszikus marketingmunka területeit.

Az Élelmiszer-marketing szakkönyvvel olyan széles körű ismeretanyagot magában foglaló szakirodalmi munkát nyertünk, ami egyszerre segíti a tematikus megismerést, valamint a friss problémafelvetésekkel az új ismeretek befogadását.

Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Az élelmiszer- és táplálkozásmarketing szerepe leginkább a meglévő fogyasztói szükségletek kielégítésében, a folyamatos termékfejlesztésben mutatkozik meg.

A könyv tökéletesen reprezentálja az élelmiszer-marketing jelenlegi helyzetét, és mint egy agrár- és élelmiszeripari enciklopédiaként sorra veszi a szakma összes részterületét, melyből kiemelném egyik új keletű, felkapott témáját, a neuromarketinget. Az idegtudományban egyre inkább teret nyernek az érzelmekkel kapcsolatos vizsgálatok, így a neuromarketing eszközei segíthetnek feltárni, hogy mely tényezők ragadják meg a fogyasztók figyelmét, mik váltanak ki kötődést, és mi segít az emlékezésben.

A szerzők átfogóan mutatják be a legmodernebb marketingmegoldásokat az élelmiszer-gazdaságban. Ezért úgy gondolom, hogy egyetlen agrár-élelmiszer szakmában dolgozó marketingesnek sem hiányozhat a könyvespolcáról!

Hinora Ferenc

elnök, Magyar Marketing Szövetség

Szédületes sebességgel változó világunkban az élelmiszer-gazdaság marketingszakemberei komoly kihívások előtt állnak. Válaszokat kell találniuk az új évezred fogyasztóinak azon igényeire, ahol a tápláló és ízletes összetétel, az egészségesség, a környezettudatosság és az etikus vállalati működés már szinte „belépő kategóriáknak” számítanak. Emellett úgy kell jövedelmező utakat keresniük vevőikhez, hogy az elfogyasztott élelmiszer a fogyasztók önkifejezésének részévé is válhasson. Ezen feladatok ellátásához ad támogatást e szakkönyv, mely tartalmazza a tárgykör legfrissebb ismereteit, és kézikönyvként is kiválóan használható. Szívből kívánom, hogy forgassa eredménnyel, és a könyv tudásanyagát alakítsa fenntartható értékekké!

Avramucz Attila

vállalati kapcsolatok igazgató, Univer Product Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szakaly-elelmiszer-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave