Szakály Zoltán (szerk.)

Élelmiszer-marketing


Az élelmiszer-gazdasági marketing helye a marketing rendszerében

A marketingtudomány a XX. század első és második évtizedében alakult ki, párhuzamosan a társadalomtudomány (a szociológia és a pszichológia), valamint a közgazdaság-tudomány differenciálódásának megindulásával. A tudománytörténeti elemzések alapján a marketing kialakulása a Berlini Egyetem Gazdaságtörténeti Doktori Iskolájához vezethető vissza, amely a makro- és mikroökonómia aggregált gazdaságelméleti modelljei helyett a gazdasági tények összegyűjtésére, esettanulmányok készítésére és gazdaságtörténeti helyzetek összehasonlítására fektette a hangsúlyt. Kezdeti időszakban a marketingtudomány agrármarketingként jelent meg, az első egyetemi kurzusok mind Európában, mind az Egyesült Államokban a mezőgazdasági nyerstermékek, alapanyagok értékesítésével és marketingjével foglalkoztak. Az első marketing szakkönyv is agrármarketing témájú volt, amely Weld (1916) nevéhez fűződött, és The Marketing of Farm Products címmel jelent meg New Yorkban. Az oktatás és a kutatás döntően a mezőgazdasági nyerstermékek felhasználására, osztályozására, tárolására és szállítására irányult, amelyet együttesen áruforgalom megnevezéssel illettek. Az agrártermékek marketingjének szerepe a marketingtudomány kialakulásában azzal magyarázható, hogy a piac viszonylagos telítődése először az élelmiszereknél jelentkezett.

Élelmiszer-marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 025 0

Az élelmiszer témakör ma egyre nagyobb figyelem mellett egyre több gondolat, elvárás összekapcsolódását testesíti meg, megjelenik benne a biztonság, a kényelem, a bizalom, a felelősség, az élvezet, a kontroll, a megosztás, a félelem… Az Élelmiszer-marketing szakkönyv érinti a jelen sokszínű kérdéseit, miközben fókuszában tartja a klasszikus marketingmunka területeit.

Az Élelmiszer-marketing szakkönyvvel olyan széles körű ismeretanyagot magában foglaló szakirodalmi munkát nyertünk, ami egyszerre segíti a tematikus megismerést, valamint a friss problémafelvetésekkel az új ismeretek befogadását.

Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Az élelmiszer- és táplálkozásmarketing szerepe leginkább a meglévő fogyasztói szükségletek kielégítésében, a folyamatos termékfejlesztésben mutatkozik meg.

A könyv tökéletesen reprezentálja az élelmiszer-marketing jelenlegi helyzetét, és mint egy agrár- és élelmiszeripari enciklopédiaként sorra veszi a szakma összes részterületét, melyből kiemelném egyik új keletű, felkapott témáját, a neuromarketinget. Az idegtudományban egyre inkább teret nyernek az érzelmekkel kapcsolatos vizsgálatok, így a neuromarketing eszközei segíthetnek feltárni, hogy mely tényezők ragadják meg a fogyasztók figyelmét, mik váltanak ki kötődést, és mi segít az emlékezésben.

A szerzők átfogóan mutatják be a legmodernebb marketingmegoldásokat az élelmiszer-gazdaságban. Ezért úgy gondolom, hogy egyetlen agrár-élelmiszer szakmában dolgozó marketingesnek sem hiányozhat a könyvespolcáról!

Hinora Ferenc

elnök, Magyar Marketing Szövetség

Szédületes sebességgel változó világunkban az élelmiszer-gazdaság marketingszakemberei komoly kihívások előtt állnak. Válaszokat kell találniuk az új évezred fogyasztóinak azon igényeire, ahol a tápláló és ízletes összetétel, az egészségesség, a környezettudatosság és az etikus vállalati működés már szinte „belépő kategóriáknak” számítanak. Emellett úgy kell jövedelmező utakat keresniük vevőikhez, hogy az elfogyasztott élelmiszer a fogyasztók önkifejezésének részévé is válhasson. Ezen feladatok ellátásához ad támogatást e szakkönyv, mely tartalmazza a tárgykör legfrissebb ismereteit, és kézikönyvként is kiválóan használható. Szívből kívánom, hogy forgassa eredménnyel, és a könyv tudásanyagát alakítsa fenntartható értékekké!

Avramucz Attila

vállalati kapcsolatok igazgató, Univer Product Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szakaly-elelmiszer-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave