Lőrincz Katalin, Sulyok Judit (szerk.)

Turizmusmarketing


Előszó

Életünknek egyre inkább szerves része a turizmus. A mindennapokból történő kikapcsolódás ígéretét számos úti cél, turisztikai szolgáltató közvetíti felénk. A turizmus, komplexitásából adódóan, sokoldalú megközelítést igényel tudományos szempontból, számos tudományág (például antropológia, földrajz, közgazdaság-tudomány, művészettörténet, pszichológia, szociológia) képviselői foglalkoznak kutatásával. Ennek eredményeként mára egy ún. transzdiszciplináris szemlélet alakult ki a turizmusban. Ebben a transzdiszciplináris rendszerben sok-sok szereplő „dolgozik” azon, hogy éppen őket válasszuk. A fogyasztói termékek által sokáig uralt marketingben egyre gyakrabban „álomhelyek”, „álomélmények” várnak ránk. Ezeknek a változásoknak a tükrében egyenes út vezetett oda, hogy a marketingszakemberek szívesen fordulnak a turizmus felé, és a turisztikai döntéshozók is felismerik a marketing fontosságát. A képlet ugyanakkor nem ilyen egyszerű, mert az utazás élménye mindaddig csak ígéret marad, amíg meg nem valósul, vagyis amíg útra nem kelünk.

Turizmusmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 060 1

A marketinghez mindenki ért, a turizmushoz pedig még inkább. Vagy mégsem? A válasz csak akkor derül ki, ha konkrét problémával szembesülünk, ahol a villámmegoldás helyett stratégiai gondolkodásra és tervezésre van szükség. Ez a könyv a modern trendeket követve mutatja be a turizmusmarketing sajátosságait, segítve a speciális döntési mechanizmusok megismerését. Biztos alapot ad ahhoz, hogy az üzleti célkitűzéseinknek megfelelő mennyiségű, minőségű és költségi szerkezetű vendégkört tudjunk felépíteni, és a változó igényekre hatékonyan reagáljunk. Ha mindent maximális szakmai igényességgel terveztünk és valósítottunk meg, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az eredmény sem marad el. Kamatoztassák a megszerzett tudást a turizmusban, próbálják ki a leírtakat a gyakorlatban is!

Horváth Orsolya ügyvezető,

Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

A turizmus sokszínű, változatos és összetett világa folyamatosan kihívások elé állítja azokat, akik a marketingről szóló kézikönyvek megoldásait kívánják e területen alkalmazni. Nehezen ellenőrizhető tényezők hatására kialakuló márkanevek, több szereplő által kezelt termékek, pillanatnyi körülményektől is nagyban függő vásárlói magatartás - ezeket és számtalan hasonló problémát kell kezelniük a marketingszakembereknek a turizmusban. Munkájukhoz megbízható segítséget nyújt ez a könyv: a turizmus rendszerének korszerű értelmezésével összhangban a fogyasztói élményteremtést tekinti a marketing fő feladatának, bemutatva az ehhez szükséges eszközrendszert és annak alkalmazását. A kötet szerzői - a turizmus elméleti és gyakorlati vonatkozásaiban egyaránt jártas szakemberek - számos példával és útmutatással támogatják a kötetben bemutatott gazdag ismeretanyag hasznosítását.

Dr. Jancsik András egyetemi docens,

Budapesti Gazdasági Egyetem, Turizmus Tanszék

A szerzői kollektíva lépésről lépésre vezeti végig az olvasót a klasszikus marketingtervezési folyamaton, a turizmus ágazatára, vállalkozásai sajátosságaira adaptált elemzési és eszközrendszer alkalmazási módszerek technikáin. A hagyományos megközelítés adta kereten belül a sok-sok példa, élő szituáció kínál lehetőséget a mindennapi megoldások megvitatására, átgondolására. A kötet jól bizonyítja, hogy csak a marketingorientált gyakorlat vezethet a turisztikai desztinációk és vállalkozások sikereihez.

Dr. Piskóti István egyetemi tanár,

Miskolci Egyetem, Marketing és Turizmus Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/lorincz-sulyok-turizmusmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave